Solat Hajat Naik Roket : Kiblatkan SUK Perak

Pergh... Solat hajat atas jalan dengan lambang roket kat belakang. Apa dah takda tempat yang len ker nak solat? Tapi yang aku heran, mana dia puak-puak len? Takkan satu saf ja? aku tengok ada dekat 1000 penyokong datang. tak sempat ambil wuduk ke? Time doa, takbir ramai ja bunyi.. time solat, takkan tak tau solat? (Tapi cuba perhatikan pada bayang-bayang imam tew, asal kearah len? salah kiblat ker?)
Ni dia rupa makmum di belakang saf depan tadi. Turut sama solat tapi baca surah apa tewa? ERM... Dengan PERTANYAAN.. DAH POTONG BELUM?

Lakonan puak pembangkang yang berarak bersama penyokong. Tew pun nak kecoh.. jalan jerla... Polis tew tak buat apa pun.. Apa yang kau kecoh? Yang kecoh cuma bila Sivakumar nak masuk juga dewan. Berebut kerusi nak jadi speaker gak.. Biasala gila kuasa..




Suasana LUAR dan DALAM DEWAN Sidang DUN Perak KECOH DEK KERANA KERA SIVAKUMAR MELOMPAT2 MAHUKAN KUASA SPEAKER! DEWAN DUN PERAK TERBELAH DUA..DEK KERANA DUA SIDANG DALAM SATU DEWAN BERJALAN SERENTAK...



Update 2.17 ptg :




Setelah aku siasat kiblat sebenar, ni hah aku bawakan arah kiblat sebenar Kaabah. Ternyata Kedudukan Kiblat Jemaah Pakatan Rakyat hanyalah Dewan Undangan Negeri Perak, bukan Kaabah. Nampak sangatla Pakatan Rakyat ni wayang.. Bijak mengatur buah catur dan membuat gerakkan bagi meraih simpati rakyat. Tengok sendirila Kiblat mereka. TAKBIR!!!




Sila perhatikan bayang-bayang jemaah pakatan haram ini.. ke mana arahnya? dan ke mana pula arah kiblat mereka? Jam ketika ini pukul 10.15 pagi. Untuk panduan secara tepat cara menentukan arah kiblat sila klik di sini.

Cara Menentukan Arah Kiblat

"Jika pada waktu siang hari bolehlah merujuk kepada posisi matahari dengan memerhatikan arah ia terbit dan juga terbenam. Arah terbit adalah pada sebelah timur dan arah terbenam pada sebelah barat. Sebelah barat adalah arah kedudukan Makkah secara rawak dan ianya boleh dijadikan panduan bagi menentukan arah kiblat."

Post a Comment