Syabun Mahu KJ Ganti Nikki Ajis?


Alahai takut ker Mat Syabun? Angkat lambung KJ sampai nak ganti Nikki Ajis? Ke nak ganti tempat Mat Syabun yang semakin menjadi liabiliti buat PAS dan Pakatan Rakyat? Lihat ayat menolak KJ untuk berdebat ini.

"Bagi saya Khairy budak baik dan berpotensi jadi pemimpin PAS akan datang. Buat apa nak berdebat dengan adinda Khairy.

 Saya tidak tolak (berdebat). (Tetapi) biar Pemuda dengan Pemuda (berdebat) kerana mereka layak. "Saya serah kepada Pemuda PAS. Dia (Khairy) seorang yang bijak dan saya hormati. Biar dia berdepan dengan Pemuda PAS," katanya. 

Jika dikaji bunyi nada takut pun ada. Juga sedikit tambahan, nada macam diri sendiri dan PAS bodoh pun ada bila mengangkat Ketua Pemuda UMNO Bijak dan berpandangan bahawa KJ berpotensi jadi pemimpin PAS.

Kelakar betul Mat Syabun. Setiap hari, tindak tanduknya buat aku ragui. Dari mula diberikan tugas sebagai Timbalan Presiden PAS lagi aku dah mula rasai ada sesuatu yang tidak kena.

Budak Syabun yang gagal dalam Diploma ITMnya, kini digelar ustaz Syabun diangkat jadi pemimpin ULARMAR dalam memastikan hasrat dan cita-cita DAP tercapai.

Sedar atau tidak? Kenapa selepas perlantikan Syabun, hanya Syabun yang bersuara sumbang. Dimana DAP hanya diam membisu. Kenapa?

Usaha yang sama sebelum ini pernah disuarakan DAP. Namun ditentang oleh pelbagai pihak. Kini Syabun pula bersuara. Apakah kesudahannya?

Berbalik kepada potensi KJ yang disuarakan Syabun. Adakah selepas ini KJ akan digelar sebagai Ustaz KJ? Mahupun ULARMAR KJ? Atau ini semua lawak samberono oleh Syabun yang menyedari kebijaksanaannya gagal menandingi lawannya KJ?

Post a Comment