PAS menyalak nak "HUDUD" dari Pakatan Rakyat


PM-in-waiting "and what-if.....KES JUBUR..."


Parti Islam Semalaysia (PAS) bagaikan masih tidur dibuai mimpi-mimpi indah bersama Pakatan Rakyat.. Kemenangan demi kemenangan dalam pilihanraya kecil membuatkan PAS lupa apa matlamat dan perjuangan PAS yang sebenarnya? Penyokong PAS semua bagaikan hilang ingatan bila PAS menang dan menang. HUDUD bila nak laksana? tentunya hanya sekadar tanam tebu ditepi bibir sahaja. Even, Lim Kit Siang pun ngaku risau masa depan Pakatan Rakyat, takkan TGNA tak nampak?


PAS sepatutnya sedar, pendirian untuk bersama Pakatan Rakyat adalah satu pilihan yang salah. Sedarkah PAS, DAP juga mempunyai agenda perjuangannya sendiri. Yang mana agenda DAP sememangnya berlawanan dengan kemahuan PAS. DAP mahukan Malaysia dijadikan sebuah negara Republik. Kuasa Raja-Raja Melayu dimansuhkan. Itu yang DAP nak. sedarkah Melayu PAS, selepas terlaksana matlamat murni DAP itu apa akan jadi pada Melayu atau lebih dekat lagi diri anda? Anda pernah pergi Singapura? Negara terdekat yang mana dulunya adala Melayu, tapi sekarang? tengokla sendiri..


Keadilan juga tak sekufu ngan PAS. Majoriti PKR adalah serpihan UMNO dan BN. Berubah parti tak bermakna perangai dan cara pimpinan parti berbeza, sama saja. Skill Anwar dengan tagline "tangguh jangan tak tangguh" dalam mengadili kes juburnya adalah cara UMNO sebenarnya. Persoalan anakmuda, kenapa perlu tangguh? Takkan sampai jadi Perdana Menteri, masih lagi nak naik turun mahkamah pasal kes JUBUR ni? Kalu betul, just cakap betul... Paling senang buat Sumpah Laknat... Kalu benar cerita ini fitnah dari UMNO, buktikan bahawa kes ini merupakan fitnah.... apa nak takut?


Kesimpulannya PAS akan terus menyalak nak buat HUDUD di ceramah-ceramahnya. PAS akan terus bawa agenda yang sekadar cakap, tapi tak boleh pun nak bikin. Ini berikutan, PAS ego dengan kemenangan. Nak runding ngan UMNO ditolak, sebab pemimpin atasan PAS dah selesa ngan Pakatan Rakyat, (MASYUK!!). Namun pemimpin PAS lupa, Penyokongnya sensara. Ramai yang miskin, papa kedana. Kalu dulu pemimpin PAS naik kereta buruk, tapi sekarang dan naik kereta mewah, tapi adakah penyokong PAS juga naik kereta MEWAH? jawapannya ada pada penyokong PAS yang selalu BERTAKBIR!!

Post a Comment