PRK #KualaBesut : Daif dan Sederhananya Abe Long Kontraktor !!

“Seorang kontraktor pembinaan yang terkenal dengan sifat dermawannya.Tidak keterlaluan kalau diistilahkan bahawa beliau salah seorang ‘bank’ PAS kawasan Besut. “ – Haramkahdaily 



Apa dah jadi dengan PASLorNih? Abe Long Kontraktor Sangat Daif dan bersederhana. Jika Sebelum ini dicanang Calon merekalah paling Islam, kini calon merekalah paling kaya bertaraf 'Bank of Besut'. Bangganya PAS kini dengan gelaran tempatan 'Abe Long Kontraktor' kononnya boleh membantu rakyat Kuala Besut dengan Banglo yang dimilikinya.

Terkini juga, Kisah di sebalik tabir Pilihanraya Kecil Kuala Besut memperdengarkan rungutan penyokong-penyokong PAS mengenai keputusan PAS Pusat melantik Husam Musa sebagai Pengarah Jawatankuasa Induk Pilihanraya.Husam bakal dibantu oleh Dr. Hatta Ramli dan Ustaz Satiful Bahri yang bertindak sebagai timbalannya. Alasan PAS melantik Husam yang berasal dari Kelantan ialah kerana Kelantan mempunyai pengaruh besar Kuala Besut. Persoalannya, Mana pergi pemimpin Pas Terengganu?

Abe Long Kontraktor ini juga merupakan kroni Husam bekas calon Putrajaya PRU yang lepas. Untuk Husam, Abe Long Kontraktor dikatakan sanggup berkampung di Putrajaya pada PRU yang lepas bagi memastikan kemenangan rakan sekroninya itu. Kini tiba masanya Husam membantu Abe Long Kontraktor bagi menawan Kuala Besut.

Kekayaan Abe Long kini juga, hasil Abe Long bersama UMNO dulu. Setelah puas menghisap segala projek, kini Abe Long selesa bersama PAS dan kroninya Husam dalam memastikan perniagaan 'Kontraktornya' Terus berkembang dan menjana hasil yang lebih berkoyan-koyan banyaknya. Semua ini dilakukan jelas bertujuan untuk dirinya sendiri. 

Adakah ditangan orang sebegini kaya yang mahu rakyat di Kuala Besut Harapkan? Nah tengok rumah Nik Aziz banding dengan Abe Long Kontraktor ini...


Hebatnya Abe Long Kontraktor..

Post a Comment