#KenaikkanHarga : Boleh Percaya ke dengan PEMANDU Makmal Kaji Kos Sara Hidup Rakyat?

Khairy- Makmal kaji kos sara hidup rakyat ditubuhkan tahun hadapan - Astro Awani 2013-12-19

Sebuah makmal untuk mengkaji kos sara hidup rakyat Malaysia bakal ditubuhkan di bawah Unit Pengurusan Prestasi dan Perlaksanaan (PEMANDU), Jabatan Perdana Menteri.

Menteri Belia Dan Sukan, Khairy Jamaluddin berkata makmal ini akan ditubuhkan untuk mengkaji kos sara hidup masyarakat dan memberi bantuan kepada golongan sasaran yang memerlukan.

Khairy berkata makmal itu akan ditubuhkan awal tahun hadapan.

“Makmal ini akan mengkaji kos sara hidup dan akan mengemukakan cadangan dan cara penyelesaian serta cadangan.  Cadangan tersebut akan dibentangkan di Kabinet selepas dimuktamadkan,” katanya kepada Astro AWANI.

Khairy berkata beliau membangkitkan perkara itu dalam mesyuarat Kabinet yang diadakan hari ini, kerana kos sara hidup yang meningkat adalah suatu perkara yang sangat serius.

“Kita perlu memberi jaminan bahawa kualiti kehidupan rakyat Malaysia adalah baik,” katanya.

Khairy turut berkata keanggotaan makmal itu akan diumumkan oleh Ketua Pegawai Eksekutif PEMANDU Datuk Seri Idris Jala.


Ermm.. Boleh Percaya ke dengan Idris Jala dan Makmal yang menikus putihkan rakyat? Sapa yang jadi mangsa dengan hasil kajian makmal sebelum ini? Hasilnya rakyat semakin marah kepada kerajaan yang memerintah dengan tak sampai dua per tiga ini. Fikirkanlah Bapak-Bapak Menteri..