ANALISIS Zionist 'KETUM' Terus Menyerang MB Selangor #prayforSelangor


Khalid Ibrahim Umpama Al-Qassam yang mempertahan kerusinya 'GAZA'. Ketua Umum 'KETUM' Zionist Anwar Ibrahim dengan sedaya upaya berdanakan 'DAP' cuba menyerang dari pelbagai penjuru bagi menakluk kerusi MB 'GAZA'. Itulah gambaran yang terlintas difikiran aku apabila memikirkan krisis Selangor yang mula dilihat berpunca dari percaturan Anwar Ibrahim dengan memanggil 'Langkah Kajang' kononnya ke Putrajaya.

Ironinnya, 'Langkah Kajang' dicipta pada awal tahun ini dibuat tanpa pengetahuan sekutunya 'PAS'. Kajang dirogol dengan sogokkan, demi menaikkan Isteri tercinta 'KETUM' yang juga merupakan Presiden PKR. Bermula dengan krisis itulah jika kita masih ingat 'PAS' kelihatan kepanasan dan mula memboikot 'KajangMOVE'. 'PAS' jika dikaji di dalam pentadbitan Selangor hanyalah kulikutif berjawatan EXCO paling tinggi sedangkan jawatan yang selayakkan kepada 'PAS' adalah Menteri Besar. 'PKR' walaupun memenangi kerusi paling corot berjaya merangkol jawatan MB dan TMB Selangor. Manakala sekutu mereka satu lagi gah dengan jawatan Speaker.

Jika dapat dicatat, segala keluh kesah dan kekalutan pentadbiran Selangor bernasihatkan penasihat RM1 banyak merosakkan pentadbiran Selangor itu sendiri. Paling kelakarnya apabila kenyataan 'KETUM' yang kononnya desakkan menukar MB ini telah diputuskan sejak "50 Januari" yang lalu.

Berbalik kepada krisis Menteri Besar Selangor ini, 'KETUM' seakan-akan baru sedar dari tidur yang lena bersama 'DAP. Gurisnya perasaan 'PAS' dek kerana 'Langkah Kajang' kini tiba masanya untuk 'Pay Back Time'. 'PAS' bertindak sokong Khalid Ibrahim sekaligus 'KETUM' tersentak lalu membuat pertemuan SULIT bersama Hadi Awang. 

Apa yang menarik, dikala pemimpin-pemimpin 'PAS' yang istiqamah dengan perjuangan 'PAS' dan memilih untuk bersama-sama Khalid, Mat Sabu yang bergajikan DAP Pulau Pinang cuba mendesak PAS supaya menyokong isteri KETUM sebagai Menteri Besar Selangor yang baru.

Walau apa jua kesudahan krisis ini, Barisan Nasional perlu berdiam diri dan hanya melihat gelagat mereka saja. Peperangan antara mereka adalah satu advantage kepada BN. Namun jika BN bersuara kononnya menyokong Khalid atau Wan Azizah, tentunya tangan-tangan PR akan mula menunjukkan UMNO/BN lah punya segala krisis pergolakkan di Selangor. Apa yang perlu dielakkan cuma Pilihanraya Negeri yang dilihat hanya menyumbangkan kepada pembaziran wang rakyat.

Satu lagi yang perlu dilihat secara terperinci, apa yang berlaku perkenan Sultan Selangor terhadap Khalid Ibrahim untuk terus menjadi MB dan pemecatan 5 Exco boleh dijadikan senjata PR untuk memburukkan Sultan. Ini tidak mustahil, kerana apa jua yang menghalang 'KETUM' pastinya akan dilebel berat sebelah dan diperang habis-habisan. Dan menyerang sultan bukanlah sesuatu perkara baru dalam politik Pakatan Rakyat.

Untuk rekod, ianya bagai dirancang setiap apa yang berlaku termasuk 'Langkah Kajang' dan perlantikkan Isteri 'KETUM' sebagai MB Selangor pastinya akan saling beriringan bersama kes Mahkamah 'KETUM' yang berlangsung. Jika 'Langkah Kajang' Anwar hangat dibicara kes Liwatnya, krisis MB Selangor pun apa bezanya?


31 comments

bilgisayar
araba
adam
çocuk
sürüş

Reply
75D3Bnase451613C2 mod

33CBDaraba
liste
insan
klavye
mouse

Reply
2DDECJamie46173 mod

A61F1g34g34
2334324
3g34g3g34g43g
g334g34g3
asdasdasdasdas

Reply

Post a Comment