Siapa Bakal Terus Bergelar Persara di Bagan Pinang?


Raya dah makin hampir, lepas Raya kita jumpa pula PilihanRAYA kat Bagan Pinang.. Isnin ni SPR mesyuarat, agaknya bila tarikh PilihanRAYA ni? Bila sebut pilihanRAYA maka dah tentulah mesti ada calonnya... Siapa calon BN? Hangat diperkatakan sekarang Manta MB Negori Sembilan, Tan Sri Isa Samad.... Antara senjata BN untuk buktikan BN masih kukuh berkuasa. anakmuda setuju calon ini, ini kerana beliau paling layak, dengan status bekas MB Negeri Sembilan sudah tentulah beliau tiada masalah hubungan dengan rakyat. UMNO Barisan Nasional, Tan Sri ISA SAMAD calon yang mesti diletak kalu nak lihat kemenangan BN.....

Di pihak kerusi PAS pula... Rebut punya rebut kerusi DUN Kota Siputeh, tak dapat..tengok-tengok ada tempat len diberi, nah..DUN Bagan Pinang. Calon bakal diletak ialah Tentera PENCEN Zakaria Haji Dahlan...(erm...ustaz ker?) Strategi memilih tentera pencen ini bagi menarik undi POS di Bagan Pinang yang dikatakan lubuk undi yang agak banyak yakni 5000 undi.. so, kita boleh taula siapa yang menang awal untuk pilihanraya kali ini.

Apa kata anakmuda?

Siapa bakal terus bergelar persara? kedua-dua calon merupakan pesara kerajaan... Agaknya dengan siapa si TENTERA PENCEN ini kerja dulu? Mampukan Manta MB mempertahankan kerusi DUN Bagan Pinang? adakah akan muncul muka baru? Adakah BEBAS akan kebas? Sama-samalah kita nantikannya..

Post a Comment