Giliran Ust Haron Din pula meninggalkan Pas?


haron din - anwar ibrahimPulak dah! lepas seorang-seorang pemimpin tertinggi berstatus ulama keluar meninggalkan PAS terkini, tetapi maklumat belum sahih apabila keputusan Ust Haron Din meninggalkan Pas pula semakin panas. Punca utama Timbalan Presiden itu berbuat demikian berpunca dari Anwar yang berdegil dengan ketetapan keputusan Majlis Syura Pas.
Apa yang Anwar lakukan sehingga ust Haron Din mengikut langkah jejak Ust Nasharudin Mat Isa yang turut meninggalkan Pas. Dari maklumat awal yang di terima kononya Anwar sudah dinasihati agar berpendirian tegas berhubung penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam.
Dalam pertemuan sulit antara Anwar dan Ust Haron Din baru-baru ini jelas Anwar sudah dinasihati agar tidak berdegil supaya tidak terikut dengan desakan DAP untuk berpegang kepada keputusan yang dibuat secara bersama bulan lalu. Anwar nyata sangat komited dengan keputusannya bersetuju dan menyokong agar penggunaan kalimah Allah kepada bukan Islam di bolehkan.
Terbukti lagi apabila Anwar turun berkempen di Sabah baru-baru ini dalam majlis bersama penduduk Sabah dia berucap dihadapan orang bukan Islam bahawa dia bersetuju agar penggunaan kalimah Allah dibolehkan untuk kegunaan bukan Islam. Ust Haron Din tindakan Anwar sangat melampau serta menghiris hati keseluruhan umat Islam yang tidak setuju hal ini diteruskan.
Oleh sebab demikian maka Ust Haron Din meninggalkan Pas namun punca utamanya adalah kerana Anwar.
sumber : episodpaspispus

Post a Comment