Wong Hanyir pun takpa..janji rapat ngan Bang Nuar!

Apabila nama Elizabeth Wong diumumkan sebagai Exco Selangor, ramai yang terkejut.

Ini kerana ramai orang tahu siapa dia yang sebenarnya.

Dia adalah seorang betina yang mengamalkan gaya hidup bebas, seks bebas, kaki botol dan perokok tegar.

Oleh kerana dia rapat dengan Anwar Ibrahim maka dia tetap dipilih juga sebagai exco tanpa mengambil kira latar belakangnya.

Sebelum menjadi exco dia pernah bekerja sebagai ‘bar tender’ di sebuah bar di PJ dan juga terlibat dalam NGO Suaram bersama dengan Tian Chua. Dia adalah ‘kawan’ lama Tian Chua dan hubungan mereka sungguh istimewa.

Selain dari Tian Chua, ada juga beberapa orang lagi yang menjadi teman istimewanya. Bertukar-tukar pasangan adalah perkara biasa baginya.

Anjing kalau sudah biasa makan tahi, maka tahi juga yang dicarinya. Selepas diangkat sebagai exco pun kehidupannya  tidak berubah. Masih lagi mengamalkan seks bebas, bertukar-tukar pasangan, mabuk dan merokok. Buktinya, gambar bogelnya yang disebarkan pada 2009 dirakam semasa dia telah menjadi exco.

Selagi Elizabeth Wong berada di dalam barisan exco, selagi itulah Kerajaan Selangor yang ada pada hari adalah sebuah kerajaan yang hanyir, kerana membiarkan air leleh Elizabeth terus mengalir dalam pentadbiran negeri.

Ahli-ahli PKR sendiri telah memberi isyarat yang mereka tidak  mahu wanita hanyir dipilih sebagai ketua dengan menolak dia sebagai ketua di PJU, maka tiada sebab untuk Khalid Ibrahim terus mempertahankan Elizabeth dalam pentadbirannya.

Jika Khalid terus mengekalkan dia sebagai exco, ianya satu penghinaan kepada rakyat Selangor. Bukan sahaja kepada rakyat malah kepada Sultan Selangor sendiri.

Post a Comment