Jumlah Hasil Tabung Ceramah DAP bernilai 80K?

“@limkitsiang: Sibu DAP ceramh sets new collection record - RM37,031.40 w 25k ppl, beating Miri DAP ceramah also created history w collection of RM36,736 "

Bayangkan satu ceramah DAP boleh dapat nearly 40K. Berapa banyak ceramah DAP seluruh Pilihanraya Negeri Sarawak? Dua ceramah yang di twit oleh Kit Siang dapat hampir 80k. Adakah ceramah PAS pun boleh dapat koleksi sebanyak ni?

Patutla DAP, PKR dan PAS gila berceramah seluruh negara tak kira masa pilihanraya ataupun tak. Secara kebetulan atau tidak disamping menyampaikan berita fitnah dan penjelasan kepada rakyat, inilah satu industri mudah yang hanya memerlukan modal paling minima dengan keuntungan yang maksimum.

Namun perkara yang sebaliknya berlaku kepada pihak BN yang lebih banyak memerah keringat untuk menyalurkan jutaan ringgit buat kemudahan rakyat. Jalan diturap, yang berbatu diTarkan untuk rakyat terus selesa. Bagi yang malamnya gelap, diberikan cahaya dengan modal yang dikeluarkan BN.

Fikirkan secara akal yang waras, kerajaan manakah yang banyak membantu rakyat dan mahu membangunkan rakyat untuk terus maju? Adakah Pakatan Rakyat yang hanya bijak menjerut dan menghisap darah rakyat yang keliru dengan ceramah putar belit? Atau pihak sebaliknya?


- Posted using BlogPress from my iPad

Post a Comment