PENDEDAHAN RAKYAT KELANTAN TERHADAP KERJA JAHAT EXCO POKNIK AJIS!!


"Ini semua kerja jahat exco-exco dan ULARMAR NIK AJIS" begitulah keluhan rakyat Kelantan yang secara tidak sengaja kepada aku. Semalam aku bersama kengkawan turun melepak di bandar kecil yang digelar Kuala Krai. Sempat pekena pulut dengan ikan goreng. Secara tidak sengaja, telinga aku dengar pakcik di meja sebelah mengeluh dengan Kerajaan Pok Nik.

Apa lagi, aku terus menyapa dan menanyakan apa yang terjadi? Pakcik yang bernama 'TUT' (RAHSIA) telah mendedahkan perkara yang sangat diluar jangkaan aku. Ini kerana ramai yang berpandangan bahawa PokNik ajis dan exconya adalah pimpinan ULARMAK, tidak makan rasuah dan sebagainya. 

Namun semua itu meleset apabila dikhabarkan oleh rakyat bahawa bukan saja di Perak dulu PAS ada memberikan tanah kepada cina, tetapi di Kelantan juga puak exco dan PokNik ajis bijak memperdagangkan tanah berstatud Freehold kepada cina dari luar Kelantan.

Modus operandinya mudah, permohonan untuk membeli tanah oleh cina luar Kelantan ini pada mulanya akan 'DITOLAK'. Kemudian, akan disusuli dengan permohonan yang kedua (Kononnya macam rayuanla). Hakikatnya permohonan yang kedua ini akan disusuli dengan habuan buat exco dan sekutu PokNik (kiranya sebagai minyak pelincirla) barula permohonan ini akan diterima.

Khabarnya juga, melalui cara ini PAS dan exconya bukan saja mendapat keuntungan yang banyak, tanah di sekitar Gua Musang dan Kuala Krai yang banyak mempunyai status freehold (pegangan bebas) juga banyak dah dimiliki oleh cina dari luar Kelantan.

PokNik dan exconya..Apa ni? dimana dia Pimpinan ULARMAKnya? Pemilihan teraju utama PAS pun dah hilang Pimpinan Ularmaknya, yang tinggal semua ular dalam semak. Kasihkan DAP, PAS umpama pak hangguk yang bukan hanya sanggup memperdagangkan Agama dan untung nasib bangsa Melayu sendiri, bahkan membuang status Negara Islamnya bila berhadapan dengan DAP.

Kini Tanah di Kelantan semua habis didagangkan khas buat cina dari luar Kelantan. Persoalan aku, cina dari mana? Bagi PokNik Ajisla jawab perkara ni! Lu Pikirla Sendiri!

Post a Comment