UMNO Buat Kerja : Telco Tangguh kutip Cukai 6 Peratus!!

Bukti UMNO Buat Kerja..Pakatan Rakyat Buat apa?

Syarikat telekomunikasi (TELCO) bersetuju menangguhkan kutipan cukai perkhidmatan enam peratus daripada pengguna prabayar sehingga perbincangan semula dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

 Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim, berkata antara cadangan yang dibincangkan bersama TELCO adalah caj enam peratus itu hanya dikenakan kepada pengguna yang membeli pek permulaan prabayar.

"Kerajaan mengambil kira sumbangan sebanyak RM6 bilion oleh TELCO kepada pendapatan negara dari 1998 hingga kini," katanya pada sidang media selepas mesyuarat bersama TELCO, di Angkasapuri, di sini, sebentar tadi.

Minggu lalu, TELCO mengumumkan mereka akan mula mengutip cukai perkhidmatan enam peratus untuk perkhidmatan prabayar Jumaat ini.

sumber : BH

GHOSTWRITER : Baru kejap tadi posting aku petik dari MK, kononnya Telco tidak perlukan approval dari MOF dan MCMC untuk mengenakan kutipan cukai perkhidmatan. Kini ditangguhkan hasil kerja UMNO/BN. Apa kerja Fuckatan bersama-sama MalaysiaKini? Cuba untuk menaikkan kemarahan rakyat dengan berita yang menghasut kebencian rakyat kepada pemimpin negara.

Post a Comment