Analisis Minggu ini : The Psychology of Winning @anwaribrahim berjaya jadi PM!!



1. Cubaan Anwar Ibrahim menjatuhkan Perdana Menteri di Penang :

Selain dimalukan oleh ribuan rakyat Pulau Pinang yang menolak BN secara terang-terang apabila memberikan jawapan 'NO' kepada soalan Najib yang berbunyi 'Are U ready for BN', Perdana Menteri juga telah dimalukan oleh bintang Korea, Psy. 
Psy enggan naik ke pentas untuk bersama-sama Datuk Seri Najib dan isterinya, Datin Seri Rosmah bersama beberapa pemimpin BN untuk upacara tradisi menggaul 'yee-sang' dalam konsert sempena sambutan Tahun Baru Cina itu.

2. Semalam di Pusat Pengajian Tinggi Dong Jiao Zong, dalam satu majlis yang dianjurkan oleh Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) :


Datuk Seri Najib Razak diraikan dengan tarian singa oleh tuan rumah namun ketibaan Anwar sejam kemudian disambut dengan tepukan dan sorakan bergemuruh serta laungan 'Reformasi' oleh penyokong Pakatan di majlis itu. 
Beberapa orang daripada mereka juga dilihat mengibarkan slogan 'I Love New PM Anwar (Saya Sayang PM Baru Anwar)' di majlis yang dihadiri kira-kira 5,000 orang itu.

3. Dan hari ini Cubaan Jatuhkan @NajibRazak : Web Rasmi Jabatan Kerajaan digodam:



4. Dan terkini : Rupa-rupanya Anwar telah ditabalkan menjadi PM lebih awal. Cuba tengok bukti ini. Baca di bahagian yang dibulatkan merah.



Jangkaan aku, Anwar Ibrahim akan menggunakan apa jua cara bagi mencapai hajatnya untuk menjadi Perdana Menteri terutama sekali dalam tempolh yang semakin geting dan dikala Najib Razak diterima rakyat seluruh Malaysia. Buat Anwar, Tahniah! Perdana Menteri Maya anda dah dapat. Tapi tunggu apa kata rakyat di kertas undi dan juga apa pula reaksi PAS dan DAP selepas Anwar Ibrahim menjadi Perdana Menteri. 

Post a Comment