Tunjuk FUCK kat @cmlimguaneng dapat FREE LAWYER?


TINDAKAN seorang ahli DAP Pulau Pinang, Leong Pei Koe yang di dakwa menunjukkan isyarat lucah kepada DYMM Raja Permaisuri Agung semalam telah benar-benar memberikan kesan yang buruk kepada DAP, Pakatan Rakyat dan masyarakat cina di negeri tersebut.  
Dikhabarkan Pei Koe telah mengakui perbuatannya itu semasa sesi soal siasatan dengan pihak polis. Sudah cukup teruk Majlis Sambutan Tahun Baru Cina anjuran BN pada hari sama yang turut menampilkan penyanyi popular, Psy, mendapat sambutan dari ratusan ribu rakyat Pulau Pinang, kejadian seumpama ini hanya menguatkan lagi tanggapan salah yang berlegar selama ini bahawa DAP adalah sebuah parti rasis dan pro republik.  
Bagaimanapun, selaras dengan konsep keadilan sejagat, innocent until proven guilty (tidak bersalah sehingga dibuktikan bersalah), Pakatan Rakyat malam semalam telah memutuskan untuk menyediakan khidmat guaman yang secukupnya untuk Pei Koe – secara percuma.  
Walau apa pun yang dikatakan orang tentang Pei Koe, dia masih layak mendapat keadilan dibawah undang-undang. Tidak ada siapa pun yang berhak menafikan hak tersebut. Lagipun Pakatan Rakyat berpendapat, walaupun tindakan itu memang kurang ajar dan melanggar undang-undang, tapi ia masih lagi satu kesalahan yang dikirakan cukup kecil berbanding dengan lebih banyak kebobrokan yang dilakukan UMNO dan Barisan Nasional selama mereka memerintah negara ini.  
Terlalu kecil. Begitu juga dengan sifat perkauman yang dituduh kepada Pei Koe ini, ia juga wujud dalam mana-mana masyarakat dan individu bukan dikalangan orang cina sahaja, cuma tidak ditunjukkan secara terang-terangan seperti dalam kejadian semalam.  
Secara tak langsung, ia juga menunjukkan Pei Koe seorang yang berani, berani untuk menyatakan pendirian walaupun dengan cara yang mungkin salah dari pandangan undang-undang dan separuh masyarakat kita.
Petikan SuaraPakatanRakyat.com


Jika dikaji, hari demi hari kita (melayu) semakin dihimpit desakan DAP. Belum pun reda isu Kalimah Allah, kini timbul Isu  Leong Pei Koe yang didakwa menunjukkan isyarat lucah kepada DYMM Raja Permaisuri Agung.

Modus operandi yang mudah, ianya umpama telah dirancang, sebaik saja berlaku, pastinya akan ada lawyer DAP yang sentiasa FREE menawarkan khidmat guaman khas kepada mereka yang berhadapan dengan kerajaan mahupun institusi raja.

Apa yang terbaik sipesalah diangkat dek kerana keberanian dan kesalahan itu dikatakan cuma kecil. Yang menariknya, Isu ini cuba dikaitkan dengan UMNO kononnya UMNO lebih banyak melakukan kesalahan.

Apapun aku nak tunggu lebai PAS plak lepas ni spin. Pastinya memihak kepada DAP. Jom tunjuk FUCK kat @cmlimguaneng, aku nak tengok dapat free Lawyer tak..!!!

Post a Comment