PERMATANG PAUH milik NURUL IZZAH atau KakJijah?


Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibahim berkemungkinan akan meninggalkan kerusi Parlimen Pauh untuk ditandingi dan akan memilih salah satu daripada mana-mana kerusi di Perak mahupun Selangor. 

Anwar dalam pengumumannya hari ini bagaimanapun masih tidak menamakan calon yang bakal menggantikannya di kerusi tradisinya itu. 

“Saya belum buat keputusan kerana ada cadangan yang meminta saya turun (bertanding) di Perak atau Selangor. 

Sumber Utusan

Teka teki kononnya AnwarBerahim tidak akan mempertahankan Permatang Pauh dan bakal bertanding di kawasan lain adalah seperti yang aku dapat baca sebelum ini. Persoalan siapa pengganti kerusi Parlimen Permatang Pauh perlu dirungkai.

Pada aku memandangkan Permatang Pauh kerusi selesa bagi PKR, tentunya ada seseorang yang mahu diangkat sebagai tulang belakang Anwar. Orang nombor satu yang aku dapat baca adalah anak anwar sendiri, Nurul Izzah. Aku dengar Rakyat kawasan Lembah Pantai telah  muak dengan permainan anak Anwar ni, semua dah bersedia untuk menolak Izzah pada PRU ni. Izzah bukan kerusi selamat. Maka perlu diselamatkan.

Orang keDUA yang aku nampak, bini Anwar sendiri. Kenapa Bini Anwar? Tentunya desakkan dalaman PKR sendiri. Mana mungkin Presiden Parti Politik tidak bertanding dalam PRU nanti. Sebelum ini umum rasanya dah tahu, Setiausaha Politik Zuraida, Fareez telah menggertak Wan Azizah berkenaan isu Presiden PKR tidak bertanding. Untuk itu, pastinya Wan Azizah perlu diletakkan di kawasan yang dikosongkan sebagai tanda parti KRONI ini untuk terus berkuasa.

Anwar mungkin sebab telah belajar dari kisah lampau dimana ditinggalkan oleh teman rapatnya dek kerana nafsu berat dan luar biasa ini pastinya akan mengatur langkah bagi membolehkan dia berkuasa. Apapun, kesemua ini adalah bagi mendapatkan jawatan PERDANA MENTERI MALAYSIA.

Post a Comment