RTM KURANG AJAR TIDAK SEBUT NAMA MB TERSOHOR DENGAN KEAGAMAAN?

http://gigitankerengga.blogspot.com/2013/03/rtm-kurang-ajar-tak-hormat-mb-kelantan.html

RTM atau Media UMNOBN kurang ajar? Atau mulut celupar di setiap Ceramah PR yang mengutarakan jangan tengok atau percaya kepada RTM, TV3 suku? Bukankah setiap antara kita adalah manusia? Jika kita mahu hak kita bersama, bukankah boleh kita saling menghormati?

Bising meroyan tak tentu pasal nama agong MB TERSOHOR dengan KEAGAMAAN tidak disebut oleh RTM. Jika ya, mahu disebut, adakah MEDIA PR menyebut Nama PM? secara betul? Atau hanya Najib Razak, atau Altantuya? Adakah ini gaya MEDIA PR menghormati PM yang diberi mandat oleh rakyat? 

Jika Ya seperti ditulis di bawah ini:

Ketua kerajaan negeri mendahului semua Menteri Kabinet kecuali Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri dari segi protokol. Sebab itulah Menteri Besar atau Ketua Menteri diberi gelaran rasmi Yang Amat Berhormat sedangkan Menteri hanya Yang Berhormat. Gelaran itu sudah cukup untuk menunjukkan siapa yang mesti didahulukan - YAB atau YB.

Adakah gambar PM tertera di dinding Pejabat SUK Kelantan mahupun Pejabat Majlis Daerah? Atau hanya pimpinan Negeri saja yang diletakkan? Dimana letaknya Pemimpin Negara yang bergelar Perdana Menteri dalam Pejabat Kerajaan Negeri?

Post a Comment