PENJELASAN MENGAPA SPR TELAN BELANJA SAMPAI RM400 juta #PRU #GE #TolakPR


Umum tahu Pakatan Ranjang kini sedang sibuk canang kononnya kerajaan membazir dengan mengadakan pilihanraya umum dengan kos keseluruhan sebanyak RM400 juta. Untuk itu, aku bawakan edisi KHAS PENJELASAN MENGAPA SPR TELAN sampai begitu banyak duit rakyat ini.

Pertama Umum tahu, Pakatan Ranjang melalui suara BERSIH meminta supaya SPR menggunakan Dakwat KEKAL kononnya bagi membuktikan bahawa penama itu telah mengundi. Untuk itu, kerajaan melalui SPR tekpaksa membeli dakwat KEKAL yang dimaksudkan bagi dicalit kepada setiap rakyat yang mengundi di seluruh Malaysia secukupnya. Bayangkan berapa ramai rakyat yang bakal mengundi keseluruhannya ditambah lagi pengundi baru terkini sejumlah 2.6 juta orang.

Kedua, Bila terdapatnya tugas baru, pencalit dakwat Kekal dan pertambahan pegawai bertugas, tentunya terdapat peningkatan kepada kos elaun pegawai dan petugas Pilihanraya yang umum tahu kebanyakkan mereka dari penjawat awam yang terpaksa bertugas pada hari cuti (ahad).

Ketiga, apabila tempoh berkempen dipanjangkan seperti yang disuarakan oleh Pakatan ranjang sehingga 15 hari berbanding 13 hari pada PRU 12, tentunya terdapat penambahan kos kepada SPR.

Keempat, SPR telah menambahbaikkan sistem dengan memperkenalkan portal untuk pengumuman keputusan PRU 13 yang lebih berkesan dan selamat. Umum tahu Pakatan Ranjang mahukan keputusan yang pantas dan cepat. Secepat mereka mahu menawan Putrajaya.

NAK MACAM-MACAM MASA BERKEMPEN YANG PANJANG, GUNA DAKWAT KEKAL, TAPI KOS NAK MURAH.. GILA APA PUAK PAKATAN RANJANG NI?

Post a Comment