[ #PRU13 #GE ] ANALISIS AWAL SELEPAS PENAMAAN CALON HARI INI : KEDAH BAKAL KEMBALI KEPADA BN!!

Pengaruh Datuk Mukhriz sendiri sudah cukup untuk aku menggambarkan Kedah bakal kembali ke pangkuan BN. Selain akar umbi turut bersuara senada, Mukhriz dilihat sebagai seorang pemimpin yang sangat merendah diri dan paling mudah didekati. Tidak dapat disangkar juga, pengaruh TunM masih menebal dikalangan rakyat Kedah juga menjurus kepada kemenangan besar BN di Kedah.

Faktor lain adalah penolakkan Azizan sebagai menteri besar dari dalaman kabinet negerinya sendiri. Dari maklumat yang tidak dapat disangsikan lagi. Pengakuan eksklusif “orang nombor 2″ Pas Kedah! Siapa lagi kalau bukan Phahrol Razi, salah seorang bekas Exco kanan Azizan Razak.

Pengakuan tersebut dibuat mengenai masa depan Azizan Razak sebagai Menteri Besar negeri Kedah. Menurut beliau, antara sebab Azizan Razak gagal dalam menjalankan tugasnya sebagai Menteri Besar adalah kerana dia terlalu “memberi muka” kepada BN, khususnya UMNO! 

Perkara itu tidaklah mengejutkan kerana umum sudah tahu mengenai perkara itu sejak awal lagi. Tapi, apa yang mengejutkan ialah mengenai Phahrolrazi yang menjadi orang kepercayaan Azizan Razak sendiri sudah berpaling tadah. Pengakuan tersebut menjadi bukti kukuh bahawa terdapat gerakan dari dalam Pas sendiri untuk menggulingkan Azizan Razak.

Isu PAS memberikan sahabatnya DAP menggunakan Logo Bulan juga sangat mengentuh pengudi melayu terutamanya di Kedah. Setelah Kerajaan Islam dijenamakan semula oleh PAS sebagai Kerajaan Berkebajikan, tamparan hebat buat penyokong PAS Kedah apabila terpaksa berhadapan dengan serangan persepsi DAP takeover PAS pada PRU kali ini.

PKR di Kedah sendiri masih dihantui oleh Isu Melanchap Ketua Penerangan PKR, Saharuddin Hamid Merbok yang akhirnya dipecat. Rakyat Kedah masih merasai kejijikan PKR hingga kini.


"Saya hanya melancap dan bukan saya melakukan kesalahan merogol ataupun meliwat.Ada pucuk pimpinan parti lebih teruk dari saya dengan melakukan seks luar tabii beserta bukti video adengan seks tetapi tidak dikenakan apa apa tindakan dari pihak parti PKR."

Dalam memastikan Kedah kembali kepada BN, apa yang penting usaha keras, dan penyokong UMNO/BN sendiri perlu menyokong sepenuhnya pencalonnya BN. Dan untuk itu, aku sendiri bakal membawa pulang 3 pengundi BN untuk Kedah. InsyAllah BN bakal kembali kepada pangkuan BN.

Post a Comment