[ #PRU13 #GE ] TianChua, Sivarasa dan Darrel 3 Nama WANTED Dalang Pencerobohan #LahadDatu ?


Pembayang kepada jawapan 3 dalang di atas 2 daripadanya membayangkan diri mereka sendiri sekaligus memudahkan aku melebelkan mereka sebagai dalang ke atas pencerobohan Lahad Datu. Dalang pertama panas setelah berita ini dikeluarkan di Bernama. Sepantas kilat, bagaikan cacing kepanasan, terasa diri sendiri terlibat, maka Tian Chua melalui FMT telah membidas Zahid. Takut ler tew. Pemimpin pembangkang lain relaks jer. Asal kau plak nak terasa?


Manakala, setakat ini, rakan Semenanjung bersama Tian Chua, Sivarasa Rasiah tidak memberi apa-apa reaksi, namun calon PKR di Penampang, Sabah, Ignatius Dorrel Leiking dalam ceramahnya malam tadi sudah membayangkan beliau adalah seorang daripada tiga pemimpin pembangkang yang dimaksudkan itu.
“Saya telah mendengar tentang (tuduhan) ini sebelum pembubaran Parlimen… Mereka tidak sebut nama, tetapi kita tahu bahawa salah seorang daripada tiga orang itu sepatutnya saya.
“Jadi, jika (Pakatan Rakyat) tidak membentuk kerajaan persekutuan dan kalah di Penampang, maka anda lihat saya masuk lokap …
“Apa juga yang mereka mungkin lakukan, anda akan tetap di sini dan saya harap doa anda akan membantu kami,” 

Video Dorrel Leiking sebelum ini mendedahkan Tian Chua, Sivarasa bersamanya ke Filipina


Darrel Leiking, Timbalan Setiausaha Agung PKR bersama Tian Chua, Naib Presiden PKR dan R Sivarasa, Ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR adalah tiga individu yang diutuskan parti ke Manila pada 7 Februari, 2 hari sebelum bermulanya pencerobohan pengganas Kiram ke Lahad Datu. Persoalannya adakah ianya kebetulan atau merekalah dalang?

Post a Comment