SAH! KONFREM HUSAM IMPORT JENTERA DARI KELANTAN UNTUK TAWAN PUTRAJAYA! #PRU13 #GE


Dari tinjauan aku sepanjang aku pusing satu padang di lokasi ceramah Tawan Putrajaya bagi memberikan kemenangan kepada Husam pada PRU kali ini kesimpulan yang aku dapat gambarkan, hampir 80 peratus jentera penggerak termasuk unit amal dan crew layar led berlori semuanya orang Kelantan.

Memang tidak dapat aku nafikan, orang kelantan sangat kuat semangat kenegeriannya terutama bagi mereka yang tinggal diperantauan. Ramai juga kakitangan awam di Putrajaya berasal nun jauh dari kelantan. Mungkinkah aura Pas kelantan masih menebal hingga mereka sanggup dipergunakan bagi tujuan memenangkan rakan dari negeri mereka. Namun persoalan aku adakah mereka pengundi di Putrajaya?

Husam juga tanpa sokongan dan semangat kenegerian mana mungkin dia mendapat kejayaan bagi menawan Putrajaya. Namun kisah dongeng Husam sebagai ahli Parlimen Putrajaya bakal terjawab 5 Mei nanti.

Apa yang menarik perhatian aku, dalam aku pusing2, ada beberapa kedai seperti bihun sup kedah yang aku lihat banyak kali di ceramah pas seluruh pelusuk negara termasuk di PRK Tenang, Manek Urai, Galas dan byk lagi.... Masyukla tabung Milo malam ni..
Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Post a Comment