#PRU13 : ANDA PENENTU PEMIMPIN MALAYSIA BESOK! #myundi


Menjelang PRU13 yang dijadualkan besok 5 Mei 2013 dan menyingkap beberapa jam terakhir selepas 15 hari tempoh berkempen, suasana Perayaan untuk memilih pemimpin semakin dirasai bahangnya.

Sana sini kelihatan bendera parti yang bertanding petanda demokrasi Malaysia yang semakin matang. Di samping itu juga riuh rendah hon kereta petanda sokongan tidak berbelah bagi terhadap parti yang bertanding.

Dari Dacing, Bulan, Mata, roket mahupun kunci, perahu dan sebagainya, semua persiapan berkempen bakal berakhir tengah malam ini. Besok semua rakyat Malaysia akan mula memilih pemimpin baru bagi mengurus tadbir negara.

Untuk malam ini ohpolitik ingin membawa buah fikiran akhir sebelum anda semua membuang undi besok. Satu persatu parti yang bertanding yang bakal dirungkaikan sebagai kesimpulan untuk pemilihan besok.

Pertama BULAN atau nama diberikan PAS aka part Islam seMalaysia. Parti yang majoritinya melayu Islam yang dilihat sebagai parti perjuangkan Islam. Pemimpinnya tidak kira ulama atau tidak akan dilabelkan Ustaz. Pengikut adalah semestinya seorang yang taksub kepada pemimpin. Tidak kirala apa jua kata atau perbuatan pimpinan parti, semuanya betul walaupun pemimpin sendiri berzina mereka tetap setia kepada parti.

Pas merupakan antara parti yang kuat di kampungan. Ramai penyokongnya terdiri dari ahli agama didikan pondok dan tidak kurang tinggi sehingga ada yang gagal tamat pengajian di Mesir. Title ustaz adalah gelaran biasa bagi calon2 Pas. Namun bila lihat BULAN, pastinya teringat Spendastopa.

Parti seterusnya mata atau gerhana. Parti ini dikenali sebagai parti keadilan rakyat walaupun ianya dilihat seperti hanya menuntut keadilan Punahsihatnya Anwar Ibrahim. Presiden Parti ini adalah isteri kepada Punahsihat parti tersebut. Tanpa perlu bertanding bagi mendapatkan jawatan tersebut, Wan Azizah juga tidak perlu bertanding sebarang kerusi Parlimen mahupun DUN dalam PRU ini.

Anak sulung pasangan Punahsihat dan Presiden PKR pula dilantik sendiri tanpa bangkangan sebagai Naib Presiden parti itu. Izzah nama diberi. Pernah menjadi ahli Parlimen Lembah Pantai dan juga bintang seks di zaman belajar bersama pensyarahnya sendiri, Izzah kosisten memperjuangkan kebebasan beragama kepada semua termasuklah orang Islam sendiri.

Seterusnya Parti Roket. Parti Cauvaniese cina ini sangat forfular dikalangan cina beragama kristian tinggal di bandar-bandar besar. Untuk mengenali mereka mudah saja, 80 percent cina dalam parti ini sangat bangga dengan nama English gabungan cina. Bermata sepek dan sangat lantang menekan sekutu mereka PAS terutama soal hudud dan penggunaan nama Allah.

Parti ini pun mengamalkan sistem lebih kurang PKR. Nampak seperti ada ditandingkan kerusi dalam pemilihan CEC, namun kisahnya semua telah dirancang bagi mengakat destiny LiM dan Singh untuk terus di puncak kuasa DAP. Digambarkan bersih dari sebarang rasuah, parti paling suci dalam pakatan pembangkang ini kecoh akhir-akhir ini dengan kegagalan pemilihan CEC sehingga ROS tidak mengiktiraf kewujudan DAP.

Bertindak bijak dengan pemimpin yang berpengalaman dalam menimbulkan kekecohan 13 Mei dan mendapat didikan yang cukup dari PAP di Singapura, Lim mengambil kesempatan dengan menyalahkan kerajaan BN atas kegagalannya dalam pemilihan parti tersebut.

Anak Lim bersama Bety yang juga menantu LiM pun pandai bermain wayang apabila membotakkan kepala untuk mendapatkan undi dari cina buddha. Bety yang beragama kristian tetiba membuddhakan diri dengan cara botakkan kepala sangat menarik perhatian undi cina terutamanya.

Parti seterusnya, Barisan Nasional. Bertanding 221 dari 222 kerusi parlimen, parti tertua dan paling berpengalaman mentadbir negara dan negeri ini di ketuai oleh pemimpin melayu Islam yang berkuasa penuh terhadap sebarang keputusan tanpa perlu takut 'berdehem dari cokolet hack'.

Daripada memperoleh kemerdekaan sehinggalah kini berjaya meletakkan Malaysia sebagai sebuah negara yang paling disegani di dunia, BN merupakan parti yang terbanyak komponennya tanpa ada perselisihan dalam membuat keputusan.

Dipimpin oleh anak bekas pemimpin Malaysia juga, Najib dilihat sebagai pemimpin yang paling layak untuk memimpin Malaysia ke arah negara maju, stabil, aman dan makmur. Islam tentunya terus dijaga, nasib melayu dibela, pembangunan diberikan terus tidak kira agama dan bangsa. Akhir kata Ohpolitik ingin membuka mata, Malaysia sebagai sebuah negara maju yang amat diirihati pelbagai musuh negara. Jesteru pilihlah pemimpin yang tepat untuk keamanan terus terpelihara.

Kuasa undi Malaysia terletak di tangan anda semua, keluarlah mengundi awal besok. Ingatlah, buka mata, fikirlah.. Parti mana yang terbaik buat Malaysia..

UNDILAH BARISAN NASIONAL



Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone















Post a Comment