We Are All Adam Adli? Wira Sangat ke Mangkuk Ayun ni?


Akan lahirkah 1000 adam adli lagi?hujah yang kosong dan tiada isi.Kenapa adam adli ini diangkat sebagai wira? tak de sebab pun kerana dia hanya insan yang tidak berpuas hati akibat yang perlu dia tanggung atas ketelanjuran kelakuannya sendiri.Lepas tu berpegang pulak pepatah orang melayu "Alang-alang menyelok pekasam biar sampai ke pangkal lengan".Maka tanggung lah sendiri akibat perbuatan sendiri.Napa lak ajak orang lain kalau sendiri nak terjun lubuk?



Siapa yang nak jadi adam adli ke 2 atau seterusnya,fikir masak-masak la walau pun tak pandai memasak.kajilah baik-baik walaupun tak pandai mengaji.Renunglah baik-baik walaupun pandangan kabur.KEAMANAN bukan lahir dengan sendiri tetapi perlu ada usaha dan kerjasama semua pihak.Lihat lah contoh depan TV atau pergi sendiri ke negara yang bergolak kerana peperangan sesama sendiri.kerana pemimpin yang tamak kan kuasa sehingga sanggup melihat rakyat mereka menderita.


Susah apa hidup di Malaysia ini melainkan memang orang tu pemalas dan suka meminta-minta.Peminta sedekah pun boleh kaya kat Malaysia ni apatah lagi orang yang rajin berusaha.

Post a Comment