#DAPDinasty Menipu Projek Mega “1 Malaysia Spiritual Tourism” ? #MalaysiaNews

Susulan pendedahan persoalan projek mega “1 Malaysia Spiritual Tourism” disini.

Screenshot of Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA)'s website.

KUANTAN – Lebih 10 penduduk di sekitar Kuantan membuat laporan polis apabila menyedari pelaburan mereka menerusi sebuah projek mega  menggunakan nama “1 Malaysia Spiritual Tourism” yang diperkenalkan oleh sebuah syarikat sebenarnya tidak wujud.

Rata-rata mereka membuat tempahan dan pelaburan untuk ruang tempat menyimpan abu mayat yang kononnya bakal dibina di dalam sebuah piramid 30 tingkat yang juga antara salah satu agenda utama projek mega di Gambang itu.

Seorang mangsa, Chen Siew Tee, 64 berkata, dia membuat pembayaran sebanyak RM 16,500 untuk menempah 10 unit ruang tempat menyimpan abu mayat.

Menurutnya, dia mula mengesyaki telah ditipu apabila maklum balas kerajaan negeri mengesahkan tiada sebarang projek menggunakan nama “1 Malaysia Spiritual Tourism” dijalankan di Gambang.

“Saya membuat pembayaran pada 28 Ogos 2013 yang lalu dan wang yang dibayar bukan sahaja dijanjikan 10 unit tempat penyimpanan tersebut tetapi sebagai pelaburan.

“Apabila membuat bayaran, kami turut dijanjikan pelaburan yang bakal membawa keuntungan berganda.

“Suami saya was-was dengan projek berkenaan dan menemui pengarah syarikat tetapi dia hanya memberikan sehelai resit serta sijil pengesahan pembayaran.
“Apa yang pelik pembayaran bukan dibuat ke atas akuan syarikat tetapi menerusi nama pengarah syarikat itu sendiri.

“Apabila diselidik, kementerian pelancongan ada mengeluarkan kenyataan di media mengatakan projek berkenaan tidak pernah wujud,” katanya kepada media, di sini, semalam. - Sinar Harian

Projek Mega serapang 2 mata, satu menipu dan yang kedua memburukkan BN dengan meletakkan 1Malaysia sebagai nama projek. Sah lah projek ini adalah satu penipuan. Paling syoknya ramai juga cina-cina bodoh ni kena tipu. Lebih sadis kena tipu dengan geng sendiri pulak tu. Tu ler padan muka. Kaum ni memang terkenal dengan sikap tamak haloba. Akhirnya kena kencing kaw kaw sampai hancing hahahaha.

Post a Comment