DAP Lantik MAT SABU Syiah SEBAGAI PESURUHJAYA PAS PULAU PINANG?

Pemimpin kafir DAP Pulau Pinang lebih selesa apabila Mat Sabu dilantik sebagai pesurujaya Pas Pulau Pinang disebabkan kehendak DAP atas sebab Mat sabu mampu untuk 'membunuh' parti terbesar orang Melayu iaitu Umno.

Manakala PAS terpaksa akur dengan kehendak dan arahan daripada pemimpin kafir DAP Pulau Pinang apabila menyingkirkan Datuk Salleh Man dari jawatan itu, selepas pergolakan PAS negeri dengan kerajaan DAP sebelum ini.

Mat Sabu juga sanggup makan babi bersama Lim Guan Eng membuktikan Mat Sabu sanggup buat apa sahaja demi kafir DAP asalkan dibayar secara bulanan kepadanya.

Untuk rekod, sebelum ini PAS Pulau Pinang tidak berpuashati dengan pemimpin kafir DAP Pulau Pinang dan akan mengkaji kembali kedudukannya dalam Pakatan Rakyat Pulau Pinang jika tidak lagi diperlukan dalam kerajaan negeri dibawah pimpinan kafir DAP.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mohd Fauzi Yusof, PAS Pulau Pinang akan menarik diri serta meletak jawatan dalam beberapa tawaran jawatan, portfolio dan posisi jawatan tertentu dalam kerajaan negeri jika tuntutan dan ketetapan ini tidak diambil serius oleh pihak kerajaan negeri dan Majlis Pakatan Rakyat.


Katanya, PAS mahu kerajaan negeri memberi kuasa penuh tanpa sebarang campur tangan yang tidak wajar kepada Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) sekarang (Datuk Mohd Salleh Man) untuk mengemukakan makluman keputusan cadangan lantikan Ahli-ahli Majlis MAINPP serta mana-mana portfolio atau Lembaga Pengarah dalam mana-mana agensi atau anak syarikat dibawah Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang.

Katanya, PAS mendakwa terdapat campur tangan yang tidak sewajarnya dari pihak Exco Kerajaan Negeri untuk menetapkan Ahli-ahli Majlis MAINPP serta Pengerusi dan Ahli-ahli Lembaga Pengarah anak-anak syarikat MAINPP untuk sesi akan datang.

Menurut Mohd Fauzi, mesyuarat Badan Perhubungan PAS Negeri P Pinang pada 14 November 2013 lalu yang dipengerusikan sendiri oleh Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohd Salleh Man telah mendesak menambah bilangan Ahli Majlis MPPP & MPSP untuk kuota PAS Pulau Pinang dari dua orang setiap PBT kepada 4e mpat orang setiap PBT.

“Perlantikan Ahli Majlis MPPP dan MPSP untuk kuota PAS ini hendaklah dilantik dengan cadangan dan persetujuan PAS Pulau Pinang,”katanya lagi.

Ekoran itu pemimpin kafir DAP Pulau Pinang Lim Guan Eng telah mengarahkan kepimpinan tertinggi Pas agar menukar kepimpinan Pas di Pulau Pinang kepada individu yang mudah mendengar arahan daripada DAP Pulau Pinang.

Maka dengan itu Pas tanpa segan silu telah menyingkirkan Datuk Salleh Man dan diganti dengan Mat Sabu yang juga ahli lembaga pengarah Lembaga Air Pulau Pinang yang dilantik oleh Lim Guan Eng.