"Maksiat DAP Buat Takper Depa Bukan Islam" : Pesta Berbikini LULUS di Pulau Pinang

 


3 hari lepas Pas Kedah membantah konsert tertutup Planet EUPE   di Sg Petani  dihadiri  Yuna, Najwa Latif & artis K Pop   anjuran pemaju perumahan di kawasan persendirian sampai nak kutip tandatangan penduduk sekitar  .

 Tapi bila dianjurkan Pesta Muzik  Bikini hujung minggu  di P.Pinang ,   Pas negeri seolah-olah tidak berani membantah program maksiat sepertimana di buat PAS Kedah .  Sebaliknya PAS hanya berharap umat Islam tidak menghadiri aktiviti berkenaan .

Adakah  sebab negeri ini ditadbir Dap & Guan Eng   dan Kedah oleh Umno memungkinkan PAS terpaksa berkompromi ia dibenarkan di P.Pinang ?

 Ini kerana dalam jawapan Ahli  MPPP sendiri membenarkan pesta bikini berkenaan dijalankan disebabkan diadakan dalam premis persendirian yang berlesen . 

 Ini lah sikap double standard Pas seolah-olah memilih jenis  MAKSIAT untuk dibantah !! 





Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Gantian Tetap Kesihatan Awam dan Perlesenan Majlis Perbandaran Pulau Pinang (MPPP), Ong Ah Teong berkata, pesta muzik berbikini yang dijangka akan berlangsung pada hujung minggu ini boleh dijalankan jika ia berada di dalam premis.

“Sekiranya premis berkenaan sudahpun berlesen, jadi tidak ada masalah sekiranya mereka ingin adakan aktiviti dalam premis berkenaan, namun jika di luar mungkin ia menjadi kesalahan,” katanya.

Beliau berkata, bagaimanapun dari segi moral dan perlakuan sepanjang program berkenaan adalah bawah tanggungjawab polis.

“Tidak kiralah mereka berbikini atau sebagainya, kami tidak boleh mengambil tindakan atas apa perbuatan yang dilakukan melainkan pihak polis sahaja,” katanya.

Dalam pada itu, Yang Dipertua (YDP) Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP), Datuk Salleh Man melahirkan rasa kecewa jika ada orang Islam ataupun Melayu yang terlibat dengan  mana-mana program maksiat.

Beliau berkata demikian setelah ditanya mengenai pesta muzik berbikini yang akan dijalankan di Pengkalan Weld pada 15 Februari ini.


Tertera melalui poster iklan yang tersebar luas melalui laman sosial itu juga turut disertai pemuzik berbangsa Melayu.

Salleh berkata, beliau berharap supaya umat Islam di negeri ini mahupun kawasan utara khasnya tidak terpengaruh dengan aktiviti sedemikian.

“Kalau boleh tak usahlah diadakan program yang melalaikan ini dan melampau sehingga mempamerkan pakaian bikini.

“Tambahan lagi orang pada masa kini sibuk dengan Valentines Day, sebaiknya umat Islam elakkan kerana ia sambutan yang merosakkan akidah kita,” katanya.SH