#PRKBukitGelugor Gambar Kereta Mewah LGE Langgar Calon Bebas


Calon Bebas PRK Bukit Gelugor, Abu Backer Sidek Mohamad Zan mencetuskan kekecohan di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri (Dun) berikutan tidak dibenarkan berjumpa Ketua Menteri, Lim Guan Eng tengahari tadi.

Beliau yang tiba di depan pintu pagar Dun kira-kira jam 1 petang itu kemudiannya bertindak menahan kereta yang dinaiki Guan Eng bersama pembantunya yang ketika itu mahu meninggalkan dewan.

Kejadian yang berlaku kira-kira jam 2 petang itu juga menyaksikan Abu Backer dihalang sekumpulan pengawal keselamatan Dun daripada terus menyerang kereta Mercedes Benz yang dinaiki Guan Eng.

Tidak berpuas hati dengan keadaan itu, beliau kemudiannya nekad merempuh kereta Guan Eng sehingga menyebabkannya terbaring di atas jalan raya.

Guan Eng dan pembantunya walaubagaimanapun tidak turun dari kereta malah terus beredar dari tempat kejadian.

Kejadian itu menyebabkan kesesakan di hadapan Dun.

Beliau dibawa ke Hospital Pulau Pinang (HPP) dengan ambulans yang tiba kira-kira jam 2.30 petang.

Difahamkan Pegawai Perubatan HPP telah mengesahkan bahawa Abu Backer mengalamai "fracture" di sebelah kanan pinggangnya.

Beliau masih di bawah pengaruh ubat bius dan belum sedar.

Difahamkan, pembantu peribadinya yang dikenali sebagai Hafiz akan meminta kebenaran HPP untuk menghantar beliau ke Pusat Perubatan Gleneagles apabila beliau sedar nanti.

2 comments

cuba tengok ni... ni babi punya driver guan eng..... ni semua dusuruh oleh guan eng haram jadah tu suruh langgar en abu baker tu.... macam tu hampa nak sanjung babi tu..... tengoklah wahai kaum melayu islam.....orang melayu di pulau pinang dia buat macam binatang aje..... nak langgar dia langgar.... dah tak takut lagi undang2 lagi dah.... tapi orang melayu dok tak sedaq lagi.... dok lagi puja haram jadah tu..... ni baru seorang .... akan datang tak tau lah......jom bangun kembali wahai kaum melayu islam..... kita tentang manusia sebegini... kita kuatkan umat nabi muhammad s.a.w....allahhu akhbar.... allahu akhbar.... allahu akhbar

Reply

Sokong 205%....ketua menteri apa macam tu..boleh main langgar je..

Reply

Post a Comment