#PRKTelukIntan Belum Bergelar MP, Gaji Dyana Berkerja Untuk LKS RM15K?


Persoalan yang tidak kurang menarik perhatian aku sehinggakan emak si Dyana begitu teruja menyokong penuh anak bertanding atas tiket roket. Memang rasa nak tabik spring kepada Kak Yammy kerana cukup berani bersuara terutama apabila berhadapan dengan media cetak Cina: ‘…sebenarnya, Dyana dapat kerusiCina. Ini satu perkembangan yang bagus. Tak macam UMNO, kerusi yang majoriti Melayu pun dia beri kepada Cina’.

Cumanya, mungkin Yammy kena berterus terang dan bertanya hati ke hati dengan Dyana, siapa yang bayar gaji dia selama ini? Kit Siang?  Kalau betul Kit Siang bayar, berapa RM?

Cuba Yammy tanya macamana Dyana boleh hidup agak senang dan tidak pernah putus duit. Berapa sebenarnya gaji Dyana sebulan? Dengan umur yang begitu muda, agaknya berapa sangat gaji yang boleh dapat jika bekerja di syarikat swasta yang lain?

Dari sumber yang boleh dipercayai, calon DAP Teluk Intan dengan menghambakan diri memang BESAR. Jika dipaparkan gaji Dyana hampir 15k sebulan pun aku percaya. Sebabnya, DAP memang sanggup bayar jumlah itu untuk menggunakan siapa saja yang bernama melayu bagi menunjukkan konnonya mereka mengiktiraf melayu 50 sen ini. Hakikatnya melayu ini akan digunakan untuk menyerang kembali melayu sendiri.

Persoalan yang timbul Gaji yang Kit Siang beri RM5k. Siapa yang top-up Dyana RM10k sebulan. Secara terus terang. Siapa pemimpin DAP yang taja dia hampir RM10k sebulan selama ini? Siapa? Cina? Melayu? Tua? Muda? Ahli Parlimen? Pemimpin tertinggi?

Berdasarkan merit, mungkin Dyana memang layak dapat RM15k sebulan. Budak muda. Bergetah. Pandai. Tapi soalnya siapa???

Nak tahu siapa? Tunggu pendedahan selanjutnya kisah gaji dan tugasan Dyana dalam Parti DAP. Kalau dedah nanti, takut ada yang tepuk dahi pulak.

Post a Comment