Melayu sudah Lupa..

Melayu sekarang sudah lupa. Betul kata mantan PM kita. anakmuda pun dah dapat rasai.


Kita bertopengkan parti politik, berkiblatkan nafsu di atas pentas dunia, sampai lupa kita hanya sembah Allah yang satu. Kenapa kita tidak boleh bersatu, lain fahaman politik kita bersekutu, menghina bangsa sendiri yakni bangsa melayu. Kita lahir dari rumpun yang satu, membesar ikut peredaran waktu. Lain cuaca, lain pengaruhnya.

Melayu kini dah lupa.

Siapa mereka dikala duka, asyik mengata celaka, sedangkan bangsa lain ketawa. Rapuhnya Iman buat PAS, PKR dan UMNO lupa, yang manusia ini leka. Biar tebal serban tapi rapuhnya pada harta, duit dan wanita. Allah telah bersabda, cuma manusia mudah lupa. Apa salah kalu kita duduk semeja, buang segala dusta, cari apa yang tiada, demi Malaysiaku tercinta.

Melayu kini dah lupa.

Kita dulu gagah memegang senjata, kini kita merdeka. Tapi apa kisah dicerita? kita dah lupa. Darah nenek moyang didusta, biar Chin Peng kembali bertahta, kita buat-buat lupa. Mana darah pahlawan melayu yang dikata-kata, yang ada cuma tenggal asyik nak mengata, lepas itu menuding jari cari siapa pendusta. Bangunla anak melayu yang bergelar Islam, Solat jangan dilupa, cari yang baik belaka, cukup-cukupla bersenggeta. Demi anak bangsa tercinta.

anakmuda : menangis melihat melayu dah lupa...

Post a Comment