Solat Hajat Naik Roket : Kiblatkan SUK Perak

Pergh... Solat hajat atas jalan dengan lambang roket kat belakang. Apa dah takda tempat yang len ker nak solat? Tapi yang aku heran, mana dia puak-puak len? Takkan satu saf ja? aku tengok ada dekat 1000 penyokong datang. tak sempat ambil wuduk ke? Time doa, takbir ramai ja bunyi.. time solat, takkan tak tau solat? (Tapi cuba perhatikan pada bayang-bayang imam tew, asal kearah len? salah kiblat ker?)
Ni dia rupa makmum di belakang saf depan tadi. Turut sama solat tapi baca surah apa tewa? ERM... Dengan PERTANYAAN.. DAH POTONG BELUM?

Lakonan puak pembangkang yang berarak bersama penyokong. Tew pun nak kecoh.. jalan jerla... Polis tew tak buat apa pun.. Apa yang kau kecoh? Yang kecoh cuma bila Sivakumar nak masuk juga dewan. Berebut kerusi nak jadi speaker gak.. Biasala gila kuasa..




Suasana LUAR dan DALAM DEWAN Sidang DUN Perak KECOH DEK KERANA KERA SIVAKUMAR MELOMPAT2 MAHUKAN KUASA SPEAKER! DEWAN DUN PERAK TERBELAH DUA..DEK KERANA DUA SIDANG DALAM SATU DEWAN BERJALAN SERENTAK...



Update 2.17 ptg :




Setelah aku siasat kiblat sebenar, ni hah aku bawakan arah kiblat sebenar Kaabah. Ternyata Kedudukan Kiblat Jemaah Pakatan Rakyat hanyalah Dewan Undangan Negeri Perak, bukan Kaabah. Nampak sangatla Pakatan Rakyat ni wayang.. Bijak mengatur buah catur dan membuat gerakkan bagi meraih simpati rakyat. Tengok sendirila Kiblat mereka. TAKBIR!!!




Sila perhatikan bayang-bayang jemaah pakatan haram ini.. ke mana arahnya? dan ke mana pula arah kiblat mereka? Jam ketika ini pukul 10.15 pagi. Untuk panduan secara tepat cara menentukan arah kiblat sila klik di sini.

Cara Menentukan Arah Kiblat

"Jika pada waktu siang hari bolehlah merujuk kepada posisi matahari dengan memerhatikan arah ia terbit dan juga terbenam. Arah terbit adalah pada sebelah timur dan arah terbenam pada sebelah barat. Sebelah barat adalah arah kedudukan Makkah secara rawak dan ianya boleh dijadikan panduan bagi menentukan arah kiblat."

37 comments:

Dollah said...

Solat hajat tu bukannya solat wajib. Apasal mentaliti ngko tahap mangkuk tandas pertikai orang lain tak berjemaah. Nampak sangat islam ngko islam plastik. Dah tak tau nak nilai mana wajib mana sunat. Kalau sunat tak buat pun tak berdosa. Yang wajib pun ngko terbarai....

ghostWRITER said...

Dollah,
Masalahnya, aku tnggu sampai zuhur, takdak pula yang nak solat kat situ masa solat wajib. Sunat buat atas jalan dengan segera, wajib duk lepak kat kedai mamak bawah pejabat DAP Perak. Itula PAS yang mengaku parli Islam. Dahla Kiblat pun salah.. Solat sunat kiblat Dewan Undangan Negeri ker dollah?

Anak Lenggong said...

Tengok lah ribuan rakyat yang hadir tanda sokongan kepada pakatan kerajaan dibawah pohon sebatang. Sedar lah nizar oooiii rakyat Perak udah menyampah dengan gelagat ko

perakian said...

kau siasat mcm je btul.. tah2 arah kiblat pun x tau.

lagi 1 ko ckp: 'Solat hajat atas jalan dengan lambang roket kat belakang. Apa dah takda tempat yang len ker nak solat?'

x kisah la bodoh nak solat kt ne asalkan tempat tu bersih. apa la wei.. ko ni da solat ke blum? atau ko mmg x reti nak solat.

HIDUP RAKYAT!!!! BUBAR DUN PERAK!!!

ghostWRITER said...

inilah masalahnya dengan Pakatan Haram ni... Perakian kau tak der kat sana gagah nak melalak kata itu ini tak betol. ker otak kau yang tak betol... kau turun sini.. kita check sama-sama betol tak kiblat kau tew.. ada berani?

Media Cyber said...

dia takde kat sana ade hati nak nafikan apa yang kita katakan. Nampak gayanya memang benar la kata anak pak nik yang bloggers pembangkang otak bodoh gila babi ni hanya pandai menyebarkan fitnah dan membuat cerita palsu dan tidak dapat mnerima kenyataan. tak hairanlah rakyat semakin menyampah dan membenci parti pas yang pukimak.

Anonymous said...

sebenarnya mereka terlupa satu perkara yg teramat penting selepas solat hajat....mereka terlupa berbaring berguling sambil pegang bendera....kekekekeke

Anonymous said...

ingatkan cuma ada 3 stooges...rupa2nya berstooges-stooges tengah buat lawak tengin...hahaha

panglima_sepat said...

perakian: bersih sangat ke atas jalan tu??
kita ada pilihan tempat lain yg jauh lebih bersih dan selesa untuk beribadat/solat hajat..
tapi apa niat dibuat kat situ??
1. buat nampak kesungguhan la kononnya..
2. nak liputan media
3. nak menunjuk2..
4. macam riak dan takbur korang je tau solat hajat..

udah2 la tu.. org dah meluat tengok prangai kamu yang memalukan bangsa sendiri.. jadi kambing tunggangan DAP

Anonymous said...

blogger2 bn memang haram jadah.. memfitnah je keje dia. kite tgok kt pru nnt.. asyik kata pas jadi tunggangan dap. abis umno 2 kena tunggang mic n mca skali 2..

Brother_nam said...

ni semua dah nak mampus dah ni......SIAL....JAHANAM.......mengaburi mata rakyat dengan pendekatan SOLAT.....macam orang lain tak tahu Solat Hajat itu untuk APER.......BABI.....MORRON....FUCKERS.......

Jeffry said...

SLM BRO...PAS DAH TERHEMPAS AKIBAT NAIK ROKET XDE MINYAK KEHKEHKEH

Anonymous said...

Kepada Perakian yang sawan dengan laungan Bubar DUN, nah baca nih.

http://kembarapolitik.blogspot.com/2009/04/bubar-dun-lain-hulu-lain-parang.html

Kah kah kah

Anonymous said...

Allah dah beri peringatan. Jangan riak dalam mengerjakan solat. Buat apa nak tunjuk. Lagi satu memang ada surau di kedai berhampiran bangunan dap tu. Kenapa tidak di sana sahaja. Inilah umat akhir zaman. Buat solat sebab nak publisiti.

Anonymous said...

Orang Fuckatan Riot tak sedar-sedar lagi, dah sembahyang tak ikut kiblat, setahu aku bila darurat je boleh sembahyang ikut arah bukan kiblat. Ada unsur-unsur darurat ke tu? Ada sesapa nak belasah diorang kalau solat ikut kiblat masa tu! Entah-entah, solat yang lain hancus! Solat nak menunjuk buat apa!?

Afiq Danial said...

ape ni? memaki hamun orang. bagus ke perbuatan macam tu?

Kucing said...

hai,Ghostwriter,aku nampak saudara selalu melalut apabila menulis,makihamun itu yang saudara tahu,dulu kata pada PAS sekarang Orang UMNO sendiri yang buat koja makihamun. Saudara sendiri adalah spisis makihamun,berubah le saudara.Kita orang UMNO biar le ,tunjuk kita matang berfikir apa yang saudara dapat haaaaaaa. kata2 dari PM.

1malaysia said...

kawe ere bakpo ore UMNO,dah jadi hantu makihamu pada ore PAS, kita sama-sama melayu pun nak gaduh,ore cina tepuk tange.mana nya kita 1 malaysia yang najib nak ubah?........

Brother_nam said...

dia ingat doa dia minta bala tu.....jatuh kepada orang yang dimaksudkan sahaja,.....Hallo ustaz.....nak tanya skit la.....kitab mana yang ada bagi tau mcm tu....Al-Quran mana yang ada bagi tau Allah nak turunkan BALA kepada orang2 yang ko maksudkan tu.......ni CUCU OLDTIMER nak bagi tau......Allah S.W.T kalau nak bagi BALA....bukan pada orang perseorangan tau.....DIA bagi satu KAMPUNG la BONGOK....bagus la Ustaz minta itu macam......Ni BARU LA ADA TAULIAH..............

SIAL....MINTA BALA....PUKISSMARK betul....

Brother_nam said...

Hallo brade 1 Malaysia........kami semua menyambut baik 1 MALAYSIA PM......tapi PAS ada fikir ke pasal benda2 ni semua.....kalau tak berlaku songsang tak kami semua nak cipta cerita pulak....BONGOK.....sembahyang kalau kiblatnya betul tak pe la jugak.....ni SEMBAHYAH BERKIBLATKAN BANGUNAN SUK.......SP ada sewaktu kejadian.....

pakteh man said...

kalu ngadap kiblat xleh amik gambar background rocket tu n xleh nak publisiti sebab view x cantik... biar arah kiblat salah xpe janji ikut cakap Ngeh Ko Ham imam muda PR kot...heh

Anonymous said...

tak baik kalau solat dgn niat memecahbelahkan, mengelirukan umat Islam...menunjuk2 dlm beribadat juga x baik....

Amirruddin Ismail said...

Inilah contoh blogger pro BN. Tahniah!

KAWE said...

Tahniah Blogger BN...anda membuka mata pembaca betapa isu yang disampaikan adalah benar atau sebaliknya.

GUA said...

http://tukartiub.blogspot.com/2009/11/cuba-sama-sama-kita-fikirkan.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TukarTiub+%28Tukar+Tiub%29


cuba fikir sikit...itu pun kalau ada otakla

Anonymous said...

sapa yag bawak isu ni aku cadangkan tanya kat ustaz solat sunat tu wajib hadap kiblat tak?? yang aku belajar dari guru agama, solat sunat tak semestinya hadap kiblat..wallahua'alam

Abu Izzah At-Tualanji said...

kalau ada yang ingat kiblat ikut bayang matahari jatuh silap banyakle. 2 hari dalam setahun je boleh ikut matahari jatuh. lain hari tak boleh.
Lain kali kalau tak tau jangan bincang le. orang sembahyang nak bising. ramai tak sembahyang diam je

Anonymous said...

Apa la bodoh punya org ni, arah kiblat bukannya kena ikut 100% arah bayang2. Ada caranya... belajar dulu le sblm cakap..

Anonymous said...

dalam setahun cuma dua kali je arah kiblat betul sebab matahari tegk atas kepala

tu oun bukan sepanjang hari, time tertentu je

jadi kalau kita berada di tempat awam atau tertutup n takde panduan, ikut pada iktikad dan rasa yakin selepas kita tgk matahari

matahari pun tak tepat sbeenarnya terutama kalau waktu pagi, kalau masa tengahari semasa zuhur boleh le pakai skit

tpi sebelum diaorang solat hajat tu mmg diaorang dah tentu kiblat guna kompas..arah dah betul sebab aku pun tk sendir diaorang tentukan kiblat

tak tau la kalau sengaja nak putar belit..tpi bayang matahari pagi mmg biasanya lari skit

Anonymous said...

brother..
napa truk sgt kamu ni..

Anonymous said...

salam,
arah kiblat sebenar bukanlah 270 darjah tepat atau tepat2 kearah barat.tetapi didalam lingkungan 292 darjah+-.ini bermakna arah tersebut perlu menghadap ke kanan sedikit daripada arah barat.saya tgk gambar tu betul je arahnya...

sila betulkan jika saya salah

Anonymous said...

PAS Hampas......

sign said...

aku tau mcm mane nak tengok kiblat nan bayang2.. lau itu jam 10.15 seperti yang dinyatakan penulis... n berdasarkan bayang2 tu.. kiblat adalah lebih kurang 30 darjah ke kiri... bukan kekanan seperti jemaah ini solat... sekian terima kasih

Anonymous said...

fenomena biase jer nihh.. kalau PAS yang buat,sembahyang x ngadap kiblat pon betul.. almaklumlah, parti maksum ler katekan.. hehehe..

Anonymous said...

Aduh....letih...Bila orang PAS keluarkan fakta, orang UMNO mati mati tak nak terima.... memang sampai mati la orang UMNO jadi jahil muraqqab... di bagi ilmu pun tak nak pakai...

balik tengok cerita Pendekar Bujang Lapok, babak kat depan sekolah buta huruf. Sudin kata;

Alif Mim Nun Wau..Alif tendang Wau = SARKIS daaaaaa
Alif Mim Nun Wau tu apa bunyinya ye....

Sendiri mau ingatlah orang UMNO woi!!!!

Anonymous said...

awat kt sana xdak masjid dh ka? mujur x tumpang sembahyang kt tokong...sedih tgk org melayu la ni..senang diperkudakan...jgn sampai malaysia jd republik...jgn sampai kuasa diberi pada org yg salah..menangis pon xguna...jgn sampai sejarah melaka berulang..semua masjid habis diruntuh...400 tahun lebih org islam melaka xdak masjid..awat hampa semua x ingat ka?..xkan xnampak lg, belum memerintah dh berani kacau masjid..kacau org islam nk azan..sebelum nk berjuang,pahamkan dulu perjuangan yg dibawa..hampa tau ka roket tu dok perjuangkan apa?Hampa baca ka perkara 153 dlm perlembagaan 2? ka dok main dgr ckp ketua saja.ambik masa sikit,baca sendiri.cuba pahamkan.jgn dok pecaya bulat2 apa yg org cerita.sia2 saja tuhan bg akai kt kita...ingat la..payah nk dpt kemerdekaan..jgn sia2kan...demi agama,bangsa dan negara.

anak kedah juga anak malaysia...

Anonymous said...

tak yah nak bangkit isu kiblat mgkin benar arah kiblat mgkin juga tidak...cuma satu ja nak tnya : Allah S.W.T bagi akal fikiran utk kita berfikir...jadi nak tnya kenapa perlu sembahyang solat hajat di tgh jalan raya tuh sedangkan masih ada juga surau atau masjid yg berdekatan utk kita mendirikan solat..pada zaman nabi dulu bila dapat berita buruk para sahabat akan terus melakukan solat sunat dua rakaat on the spot tapi perlu di ingatkan masa tuh di tgh padang pasir...tapi sekarang nie surau dan masjid bnyk kenapa perlu solat di tgh jalan raya tuh kenapa tak memilih tempat yg lebih sesuai dan tempat utk mendiri kan solat tuh diyakin kan suci..apakaha di tgh jalan tuh bersih sedangkan kita tak tahu mgkin tmpt tuh ada haiwan seperti anjing atau najis ada di tempat tuh sebab itu jalan raya ? so kenapa yg perlu mendirikan solat hajat tuh di tgh jalan raya tuh mengapa tak cari tmpt yg lebih sesuai..?

Post a Comment