2009 tahun DOA BALA DIMAKBULKAN BUAT PAS


CELAKO! CELAKO! MEMANG PAS CELAKO!


Sebagai penutup tahun 2009, aku bawakan “Doa Bala Dimakbulkan Buat PAS”. Tapi dalam banyak-banyak negari,Kelantan adalah negeri paling banyak menerima bala akibat sikap sombong dan angkuh Mursyidul Am PAS untuk mengakui kesilapan mentadbir negeri. Setelah mengambil alih kuasa selepas perpecahan UMNO, bersama Angkatan Perpaduan Ummah pada tahun 1990, PAS dan pemimpin yang dilihat sederhana sudah hilang kesederhanaannya. Nah BALA khas buat PAS:

TGNA putih mata hajat nak ke Mekah tidak kesampaian dek kerana ribut dah melanda dan taufan membawa khabar.

Perlantikan menantu TGNA dalam PMBK banyak mewarnakan onar. Untuk tutup mata maka dikatakan faktor perlantikan adalah kerana kebolehannya dan penyata kewangan anak syarikat itu tidak pernah dibentangkan dalam Dewan Undangan Negeri kerana akan pecah temberangnya.


Penamatan kontrak kickdefella ada hikmah. Habis mamat kick’de’fella tew jaja salah guna kuasa menantu TGNA sekali gus membuka pekung PAS.


Pejabat PMBK sedang diteliti oleh SPRM, Nik Aziz memberikan restu kepada menantunya untuk melepaskan jawatan pada bulan Mac 2010, dua anaknya terus mempertahankan langkah ayahandanya.

Haji Hadi tak mahu gaduh-gaduh kerana dia sedar, kedudukannya hanyalah besar pada namanya, tetapi kuasa memerintah tidak ada.


Tok Guru kata dialah nakhodanya, maka PAS mesti ikut apa yang diputuskan. Ini berbeza dengan prinsip demokrasi atau musyawara, kerana Tok Guru tidak membawa berbincang dalam pucuk pemimpin parti, lantas membuat keputusan sendiri.

Haji Hadi terus tunduk dan mengeluarkan kenyataan "tertutup sudah kerajaan perpaduan" kerana takutkan PKR dan tidak sanggup berdepan dengan DAP yang tidak mahukan negara Islam.


Karpal Singh marah "langkah mayat saya dulu" kalau PAS tegakkan negara Islam, maka hudud pun menjadilah sebuah catatan duka tanpa ada rasa sesal dalam kalangan pemimpin PAS.

TERKINI : MAHKAMAH ARAH KERAJAAN KELANTAN BAYAR GANTI RUGI KEPADA SYARIKAT BALAK RM800 JUTA

CELAKO! CELAKO! MEMANG PAS CELAKO!


Post a Comment