Bung (BN) VS Rosli (PAS)

Datuk Bung Mokhtar Radin (BN)
Jawatan disandang
Ahli Parlimen Kinabatangan
Ahli Majlis Tertinggi UMNO

Taraf Perkahwinan
Telah berkahwin dengan Datin Nor Asidah Alimudin serta yang terkini Zizie Ezette. Walaupun begitu, ia dinafikan oleh ibu Zizie, Khaty Fauziah yang menyatakan bahawa semuanya tidak benar, ibunya mengetahui hubungan mereka serta Zizie ada memaklumkan Bung Moktar ada melamarnya sebagai isteri tetapi itu adalah di antara mereka berdua.Datuk Bung pada mulanya enggan membesar-besarkan isu perkahwinannya, namun kini secara terang mengakui bahawa dia kini berkahwin dengan zizie.

Dr Rosli Allani Abdul Kadir (PAS)
Jawatan yang dilepaskan
Pegawai khas kepada seorang anggota Exco
Ketua Penerangan Pemuda PAS (PARTI MENGAKU PARTI ISLE) Kelantan

Taraf Perkahwinan
Mendakwa perkahwinan dengan isteri keduanya itu dilakukan dengan hati yang suci
setelah menyedari wujudnya perasaan kasih antara mereka berdua.
katanya,“Saya dan isteri telah banyak kali cuba mendapatkan persetujuan bapa mertua, namun berdepan dengan kegagalan sekalipun isteri pertama saya telah memberi persetujuan untuk berpoligami."
Perkahwinan advance ini berlangsung di Masjid Lapangan Terbang Subang, Selangor pada 26 Disember 2008 (pelik tapi benar, tak pernah dibuek orang kahwin kat lapangan terbang). Namun, bapa mertuanya, Mohd. Noor Che Man, 58, seorang ahli perniagaan untuk membatalkan
perkahwinan pasangan tersebut kerana percaya tidak sah. (bila tidak sah, ini bermakna bersekedudukan, bila bersekedudukan maknanya depa buat maksiat, kalu maksiat, apa kata HUDUD?) Kira kahwin tidak direstuila..
So nak belagak hero, gi kahwin kat lapangan terbang. Ermm...kita boleh meragui perkahwinan tersebut memandangkan tatacara pernikahan tidak memenuhi rukun dan syarat.(siapa wali dan saksi si PAS ni? hakim? lawyer? atau Nik Aziz?)
Selain itu, merujuk surat penjelasan oleh Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur (JAWI) bahawa dokumen perakuan nikah pasangan itu tidak dikeluarkan dan tidak tercatat dalam buku daftar perkahwinan jabatan berkenaan.(huish! ajaib!)

ghostwriter : SAH dah depa buat maksiat, apa lagi, JALANKAN HUKUM HUDUD TERHADAP MEREKA...TAKBIR!!!!

Post a Comment