KALIMAH ALLAH : DSAI vs Jais

Aku bawakan hari ini kenyataan DSAI yang amat bercanggah dengan JAIS. Kalimah Allah pun jadi bahan politik singkat dunia untuk raih sokongan bukan Islam terutamanya Sabah dan Sarawak. Inilah realiti sebenar pemimpin Pakatan Rakyat. Apa sahaja sanggup demi mendapatkan sokongan untuk jadi 'PERDANA MENTERI'.



Dan hari ini di akhbar Sinar Harian, jelas bahawa 25 kalimah larangan bagi bukan Islam antaranya Allah, firman Allah, Nabi, Mubaligh, Syariat, Wahyu, Mufti, Kaabah, Hadis, Rasul, Iman, Ibadah, Fatwa, Haji, Kiblat Ilahi, Ulama, Khalifah, Wali, Syeikh, Dakwah telah dikeluarkan oleh Jais.

Orang bukan Islam yang menggunakannya secara bertulis atau lisan akan dikenakan tindakan mengikut Enakmen Agama Bukan Islam (Kawalan Pengembangan di Kalangan Orang Islam) 1988 dan boleh didenda lebih RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun atau kedua-duanya sekali.

Di sini jelas, telus sekali yang DSAI ini memang sengaja (biarlaaa....) nak guna isu ini bagi mendapatkan sokongan golongan bukan Islam. Dahla sanggup menipu melayu, buang melayu sendiri, Hak samarata dan samarasala katakan, agama sendiri pun mahu digadai demi nafsu serakah untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia di dunia yang fana ini.

ghostwriter : "DSAI nak jadi PM bukan sebab apa, nak ampunkan dosa juburnya sendiri... dah jadi PM boleh padam dosa Aljuburi..."

Post a Comment