BERITA BAIK!! : Penstrukturan Subsidi Minyak CANCEL


Aku baru dapat berita baik bahawa penstrukturan subsidi minyak yang dijangka berlangsung pada 1 Mei 2010 telah dicancelkan. Apapun, TAHNIAH kepada Najib di atas usaha ini. Kalu tak tentu akan ada suara pembangkang yang kononnya Hari Pekerja 2010 sejarah pahit buat rakyat Malaysia apabila Kerajaan menghadiahkan Penstrukturan Semula Subsidi minyak.

Sebelum ni aku pernah menulis pasal isu ni disini. Macamni baru kita katakan "Rakyat didahulukan". Kalau tidak, jika ini terjadi maka akan keluarla kenyataan kerajaan zalim dan sebagainya. Apapun, Kerajaan perlu mencari alternatif lain bagi meningkatkan pendapatan negara bagi menampung kos subsidi minyak yang semakin meningkat.

Jika Penstrukturan Minyak ini terjadi : kouta yang akan diberikan ke atas seorang pemilik kereta satu kouta. (dengar2 hanya 100 litter seorang). Ini bermakna jika anda ada lebih dari satu kereta dan kedua-dua kereta tersebut di atas nama anda, maka koutanya 50 litter untuk kereta A, dan 50 Litter untuk kereta B. Jika kouta untuk bulan tersebut sudah habis, maka anda terpaksa membayar minyak pada harga pasaran dunia.

Post a Comment