KAMI MAHU CALON MELAYU!!! Jika mahu lihat BN menang di Hulu Selangor


Dari tinjauan rambang yang dibuat dan perbualan dengan rakyat sekitar Hulu Selangor, dapatlah ghostwriter membuat kesimpulan bahawa isu di Parlimen Hulu Selangor ini bukan isu Pakatan Rakyat ata BN sendiri, tetapi isu hak pentadbiran Parlimen ini mestilah Melayu.

Dan jika dibaca dari sudut lain pula kita lihat balik tren pilihan rakyat tahun 2008 pada DUN di bawah Parlimen ini. Di DUN Hulu Bernam,Ketua UMNO Bahagian Hulu Selangor, Datuk Idris Abu Bakar menewaskan calon PAS Abdul Shukor Ali dengan majoriti 3,549 undi. Idris mendapat 7,985 undi manakala Shukor 4,436 undi.Di situ ada seramai 17,549 pengundi.

Di DUN Kuala Kubu Bharu calon MCA ,Wong Kun Moon menewaskan calon DAP Annamalai Ramu dengan majoriti 448 undi. Beliau dapat 6,107 undi manakala Ramu 6,555.Pengundi di situ ialah seramai 18,212 orang.

Di DUN Batang kali , calon UMNO Mohd Isa Abu Kasim menewaskan calon Mohd Nasarudin Abdul Aziz dengan majoriti 2,179 undi . Mohd Isa dapat 11,724 undi manakala Mohd Nasarudin 9,545 undi. Pengundi ialah seramai 27,832 orang.

Dan di kerusi Parlimen, BN tumpas kepada PKR dengan majoriti 198 undi. Bagaimanakah situasi ini boleh berlaku? Ini adalah petunjuk kepada 'nadi rakyat' yang menolak Palanivel. Bagaimana mungkin, sebuah Parlimen yang mempunyai komposisi yang majoritinya melayu boleh diwakili Palanivel di peringkat Parlimen? Logiknya, ghostwriter menyarankan calon dari UMNO untuk Parlimen Hulu Selangor jika mahu menggegarkan calon PKR yang disebut-sebut itu.

Post a Comment