Mat Taib Calon pilihan RAKYAT HULU SELANGOR


Mat Taib nama yang tidak usah dikupas lagi..Beliau yang dimaksudkan ialah Senator Tan Sri Muhammad Muhd Taib yang juga Ketua Penerangan UMNO dan sejak Mac 2008, pernah menjawat jawatan Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, menggantikan Datuk Abdul Aziz Shamsuddin yang tidak disenaraikan akibat kalah di kawasan Shah Alam. Pada Perhimpunan Agung UMNO 2009, beliau dipilih menjadi calon Timbalan Presiden UMNO tetapi tewas di tangan Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Beliau pernah menjadi Menteri Besar Selangor dari 1986 hingga 1997. Beliau menjadi Ahli Dewan Undangan Negeri Batang Kali, Selangor bagi penggal 1982, 1986, 1990 dan 1995. Dari sejarah dan latak belakang itu menjadikan Mat Taib dilihat sebagai calon yang dapat mengembalikan Parlimen Hulu Selangor.


Jika dikaji dari segi peratusan pengundi dan kemenangan terhadap ketiga-tiga DUN di bawah Parlimen Hulu Selangor, Palanivel membawa awan mendung kepada kemenangan Barisan Nasional. Ini kerana majoriti penduduk adalah melayu dan kekalahan kepada PKR dalam pilihanraya yang lalu menunjukkan bukti bahawa Palanivel bukan calon yang dipilih rakyat.

Hasil kajian ghostwriterz juga mendapati, terdapat suara-suara yang menyuarakan, jika Mat Taib bertanding, UMNO akan menang besar dan mereka akan pulang untuk memberikan kemenangan kepada Barisan Nasional, tetapi jika Palanivel yang dipilih, harapan tipislah BN akan menguasai Parlimen Hulu Selangor. Sekian laporan ghostwriterz...

Post a Comment