Calon UMNO lebih sesuai bertanding di Hulu Selangor


"Dalam konteks piliharaya umum lalu, saya tidak yakin MIC mampu menang walaupun kerusi itu dikatakan milik parti berkenaan secara tradisinya, " kata Pensyarah Sains Politik Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM).

Anonymous Said,
April 3, 2010 6:50 PM
Aku masih cadangkan calun tu biar lah dari UMNO tetap dari UMNO dan kalau boleh biar barisan pelapis .. kalah pun tak apa tapi jika menang amat baik bagi BN dan merupakan satu bonus untuk PRU13.

Fikir-fikirkan lah untuk masa depan.. UMNO dan BN.

Selalu teropong
Read more >>


ikan emas Said,March 27, 2010 8:32 PM
akak setuju sesangat laa kalau kerusi tu bagi kat orang Melayu yg jadi calonnya..Kompromi pun biarlah bertempat...dalam senario politik negara @negeri Selangor dan situasi dalaman BN @ parti yg Samy tak nak lepaskan tuu...patutlah depa tuu berkorban.....Harap@ Presiden BN rasional masa buat keputusan


Anonymous Said,March 27, 2010 9:17 PM
Setuju bagi calon orang Melayu. Orang Melayu dah banyak bagi muka kat ornag orang karat ni tapi orang Melayu dia pijak balik.Cuma calon jangan bagi orang yang dah ada rekod rasuah bawak duit 1 kilogram.Calon lain kan banyak. Adoooiii iii


Anonymous Said,March 27, 2010 10:07 PM
Ya bagi kat calon Melayu, kami dah letih asyik beralah dan sedikit demi sedikit apa yang ada untuk anak cucu diambil oleh bangsa lain. Usahkan Melayu, Cina pun tak suka kepada calon MIC.


Anonymous Said,March 28, 2010 12:47 AM
Calon Melayu - MESTI

MIC- 10X TIDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK


GHOSTWRITER :
Untuk rekod, pada pilihanraya umum yang lalu, semua tiga DUN dalam Parlimen ini dimenangi BN dengan UMNO menguasi Batang Kali dan Hulu Bernam, manakala MCA di Kuala Kubu Baru. Bagi UMNO, Parlimen Hulu Selangor ini adalah kubu kuat parti dan pemimpin bahagian itu sekarang di bawah Datuk Idris Abu Bakar yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Hulu Bernam.

Jika taburan Pengundi dan sentimen semasa diambil kira, tidak mustahil calon UMNO mempunyai peluang besar merampas kembali Hulu Selangor dari PKR. Tetapi apakah MIC sedia mengalah dan mendahulukan semangat muafakat dan bertolak ansur dengan BN? MIC juga dah pasang strategi dengan melaungkan kata-kata sama kepada UMNO - "utamakan semangat muafakat BN" kerana tidak rela melepaskan kerusi ini.

Post a Comment