PERSOALAN : Siapa Kuan Yew di hati Nik Aziz?

Pada Januari 2010 dihebohkan dek kerana Menteri Besar Kelantan yang langsung tidak mahu mengadap Mantan Sultan Kelantan Tuanku Ismail Petra semasa   Tuanku gering dan menerima rawatan di Singapura,walau pun dititah supaya mengadap,Nik Aziz wali selipar tidak langsung menjawap panggilan telefon oleh Tunku Temenggong pada ketika itu.

Berita keengganan Menteri Besar Kelantan tidak mahu mengadap Tuanku di Singapura menandakan si tua kutuk ini langsung tidak menghormati Tuanku Sultan Kelantan pada ketika itu.Malah sebaliknya Nik Aziz pula menyeru agar Tuanku pulang ke Kelantan menerima rawatan disana.

Isu itu terus didiamkan oleh juak khawarij,hingga tidak ada langsung sesiapa yang berani menasihati wali selipar Nik Azizi mengadap tuanku.

Sebelum itu kita turut dikejutkan dengan lawatan Lim Kuan Yew yang berkunjung ke Kelantan bertemu Nik Aziz.


Nik Aziz memberikan layanan istimewa kepada Kuan Yew yang  semua orang tahu begitu kuat menindas umat Islam dan melayu di Singapura.Seorang yang rasis dan ultra kiasu ini mendapat pengiktirafan dan penghormatan daripada wali selipar.

Hari ini kita menyaksikan bagaimana Nik Aziz wali selipar lebih menghormati Lim Kuan Yew daripada Mantan Sultan Kelantan.Hinggakan sanggup terbang ke Singapura semata mata mahu melawat Kuan Yew yang sedang sakit di hospital.


Adakah Nik Aziz lebih memuliakan Kuan Yew berbanding Tuanku Ismail Petra?Adakah Kuan Yew beraja dihati wali selipar Nik Aziz?

sumber pisau.net

Post a Comment