GALAS : PENDEDAHAN WAJAH EMCEE MELAYU DI CERAMAH DAP

Tony pertikai diskaun hartanah Bumiputera di depan pengundi cina
Inilah dia Melayu tali barut DAP

Dikala Melayu di Pulau Pinang dihimpit pentadbiran Zionis DAP, di Galas lain pula ceritanya. Seorang anak muda melayu boleh dilabelkan sebagai Talibarut cina DAP kerana tanpa segan silu memakai baju dan songkok yang berlabelkan DAP.

Bukan setakat itu saja, remaja ini juga turut dilihat menjadi EMCEE di ceramah-ceramah DAP sekitar Bandar Gua Musang dan Kampung Baru.

Berbekalkan kebolehan bertutur dalam bahasa mandarin dan tanpa ada rasa bersalah kepada bangsanya sendiri, dia menjadi EMCEE kepada ceramah Tony Pua yang jelas mengancam diskaun hartanah bumiputera seperti yang aku dedahkan dulu di sini.

Tony Pua di dalam ceramahnya di hadapan masyarakat cina telah menyatakan pemberian diskaun ini tidak tercatat pun dalam Perlembagaan Persekutuan, jadi kenapa tawaran harga atau diskaun itu tidak turut diberi kepada kaum bukan bumiputera?!

Dan di dalam ceramah tersebut hanya mamat ini saja melayu yang memahami dan sepertinya tiada apa yang patut digusarkan bila hak bangsanya diancam. 

Apapun, inilah dia rakan dan hasil didikan perkahwinan antara PAS dan DAP. DAP tampak lebih bijak mengatur langkah dari PAS yang hanya menanti rebah.

Post a Comment