Jika Logo 1Malaysia bermesejkan politik : Cafe Roket United tak bermesejkan politik ker Bahlol!!

Liu Tian Khiew atau nama orang putihnya Ronnie Liu memberikan jawapan kenapa 1Malaysia tidak boleh digunakan di premis perniagaan. Katanya logo 1Malaysia bermesejkan politik.


SHAH ALAM - Larangan penggunaan logo 1Malaysia bagi papan iklan dan bunting yang memerlukan kelulusan Pihak Berkuasa Tempatan(PBT) di Selangor sudah diputuskan dalam Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (MMKN) dua minggu lalu.
Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu berkata, mesyuarat memutuskannya kerana logo tersebut mempunyai mesej politik memandangkan ia dilancarkan Barisan Nasional (BN).
Dia keputusan Exco kerana Exco rasa itu satu simbol politik,” katanya.
Menurutnya lagi sudah termaktub dalam undang-undang kecil PBT bahawa mana-mana papan iklan gergasi dan bunting yang diluluskan PBT tidak boleh diletakkan mesej atau logo politik.
Memang tak boleh, memang dia ada undang-undang kecil untuk iklan, memang tak boleh buat iklan yang ada unsur politik selain daripada masa pilihanraya,” jelasnya kepada TVSelangor.
Beliau turut berkata, pemilik kedai serbaneka sepatutnya tahu berkenaan larangan ini kerana garis panduan telah dikeluarkan.
Kenyataan Ronnie ini, berikutan demonstrasi secara aman yang dilakukan di hadapan salah sebuah premis di Jalan Sultan Abdul Samad, Banting, bagi membantah tindakan Majlis Daerah Kuala Langat (MDKL) mengeluarkan notis supaya menurunkan papan tanda kedai yang mempunyai logo 1Malaysia, semalam.
Dan aku nak letak gambar di bawah ini Cafe Roket United. Korang tengok agaknya cafe ni guna signboard yang bermotifkan politik tidak?


 GHOSTWRITER
Memang dasar DAPig!!! Kalu 1Malaysia bermotifkan politik...Kalu kafe penuh dengan logo DAPig di SS2 Petaling Jaya ni kira apa pula motifnya wahai Liu Tian Khiew!!

Post a Comment