JOM BACA!! PKR Selangor masuk bakoi angkat sendiri!!


Aduhai...Ini bukan kali pertama kami di selangordaily.com menulis tentang sikap poyo pemimpin-pemimpin dan orang -orang PKR.
Hari ini sekali lagi kami nak tulis perkara yang sama, tetapi situasi yang berbeza. Kami nak tunjukkan kepada anda bagaimana Kerajaan PKR di Selangor kehausan pujian sebagaimana Setiausaha Politik MB Selangor kehausan kasih sayang dan belaian dari seorang lelaki.
Ruangan surat pembaca yang terdapat di dalam mana-mana akhbar sekali pun bukan sahaja di Malaysia, malah di dunia kebiasaannya dikhususkan kepada pembaca atau rakyat jelata menghantar surat mengenai masalah atau pendapat serta pandangan mereka.
Tetapi di Malaysia dua hari lepas satu rekod baru dunia telah tercatat apabila Setpol MB Selangor telah menghantar satu surat kepada ruangan surat pembaca akhbar Sinar Harian memuja-muji bosnya dan kerajaannya.
Tidakkah itu satu kerja yang tidak munasabah ? Itulah yang dinamakan masuk bakul angkat sendiri.
Dalam Malaysia kita ada berpuluh-puluh orang setpol. Setiap MB atau KM di setiap negeri ada setpol masing-masing. Setiap Menteri juga ada setpol. Tetapi setakat ini kita tidak pernah jumpa atau lihat seorang setpol yang sebodoh Faekah Husin.
Tidak perlu kita beri contoh setpol-setpol pemimpin BN, kita ambil contoh setpol-setpol pemimpin PAS, PKR dan DAP. Pernahkah kita lihat setpol KM P.Pinang, MB Kelantan atau MB Kedah berperangai ‘over’ dan bodoh seperti Faekah ? Mereka mungkin tak cerdik, tetapi tiada siapa tahu mereka tidak cerdik kerana mereka tidak menunjuk kebodohan mereka. Manakala Faekah pula seorang peguam yang kelihatan cerdik, tetapi sebenarnya bodoh.
Surat pembaca di atas adalah kebodohan terkini yang dipamerkan oleh Faekah untuk tatapan kita semua. Mana mungkin seseorang hantar surat pembaca kepada sebuah akhbar untuk memuji diri sendiri atau organisasinya. Nampak sangat mereka kehausan pujian.
Sekiranya sebelum atau selepas ini jika terdapat surat -surat pembaca yang dikirim dan disiarkan di akhbar-akhbar memuja-muji Kerajaan Selangor atau Khalid Ibrahim adalah tidak mustahil surat itu dikirim oleh orang-orang mereka sendiri tetapi menggunakan nama samaran.
Akibat kebodohan dan kerakusan nafsu Faekah, tembelang PKR telah pecah hari ini. Rupa-rupanya itulah kerja mereka selama ini.
sumber SelangorDaily.com

Post a Comment