Amalina Di Mana Silapnya?

Isu terbaru minggu ini, heboh gambar Amalina yang kononnya telah lupa diri atau 'culture shock' tersebar di blog dan juga tidak kurangnya di dada-dada akhbar. Pelbagai andaian dibuat. Namun persoalan aku adalah, Amalina di mana silapnya?

Kesilapan Amalina ialah sebab di awal kemunculannya, memakai tudung, namun sekarang bile muncul tidak memakai tudung, maka ramai orang akan bercakap dan pertikai. Jadi , kepada semua insan yang bergelar perempuan, pakailah tudung bila anda betul-betul bersedia....jangan pakai tudung kerana orang lain. Perkara ni bukan mudah sebenarnye....

Seperti juga Pakatan Rakyat sekarang ini. Ada yang muncul dengan jubah dan serban, mengaku ostad dan sebagainya, namun siapa dia sebenarnya? Kita perlu selidik dan kenali diri orang itu dulu. Jangan buat silap!

Seperti juga 901 Anwar. Adakah kita telah kenal lelaki ini? Atau kita hanya melihat bila dia berceramah dan bermain wayang? Adakah kita tahu siapa dia sebenarnya? Muncul pelbagai gambar dan video mengenainya. Adakah kita kaji? Siapakah dia yang sebenarnya? Jangan silap lagi!

Post a Comment