HAPUSKAN PTPTN?

Bunyinya memang menarik pengundi muda terutamanya yang tertekan dengan hutang selepas tamat pengajian, namun siapakah disebalik penubuhan PTPTN? Adakah kita kaji? Atau kita tidak tahu? Jawapannya ada pada Anwar Ibrahim, Jom kita tanya dia!

Lagi satu, kenapa Pembangkang nak sangat PTPTN dihapuskan? Terutamanya DAP. Kaji balik, sapa yang selalu terdorong untuk berutang dengan PTPTN? Tentunya Melayu yang tidak mempunyai wang untuk menyambung pelajaran Mereka. Bagi cina, tentunya tiada masalah, kerana tabung pengajian anak-anak mereka telah dirancang sejak awal usia perkahwinan lagi.

Kesempatan yang ada, HAPUSKAN PTPTN, tentunya terhapuslah peluang melayu untuk menyambung pelajaran. Fikir-fikirkanlah. Salah siapa? PTPTN atau diri sendiri. Kemudahan PTPTN untuk mereka yang memerlukan, bukan untuk anak muda kita mudah menjoli membeli handphone dan sebagainya. LUAHAN AKU YANG JUGA ANAK MUDA YANG MENGGUNAKAN PTPTN. Namun Alhamdulillah. Sudah seslesaikan semua hutang PPTN dan kini bergaji melebihi RM4000 sebulan. Tanpa peluang menyambung pelajaran, mungkin aku kini bergaji RM400 jer. Syukur padaMu, Allah SWT.

Post a Comment