Dong Zong : @anwaribrahim bawa PENYOKONG untuk ANGKATNYA SEBAGAI Perdana Menteri?

Umum tahu berita Panas yang aku Post Semalam disini. Dan hari ini keluarlah dua berita yang berbeza mengenai Dong Zong. ok, aku bawakan berita mengenai BangNuar dulu. Sebabnya BangNuarla yang bercita-cita sangat untuk menjadi Perdana Menteri dan kenapa BangNuar begitu berahi untuk turut hadir di  Pusat Pengajian Tinggi Dong Jiao Zong?

Sedikit gambaran mengenai Dong Zong. Dong Zong adalah Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia yang ditubuhkan sejak 59 tahun dulu. Bila sebut CINA maka orang telah menngetahui apakah tujuan Anwar ke sana. Ianya antara lain adalah bertujuan mendapatkan kepercayaan Undi cina bagi PRU13.

Untuk rekod, kita tahu bahawa sebelum ini BangNuar pernah menjadi Timbalan Perdana Menteri, bahkan BangNuar juga pernah menjawat Jawatan Menteri Pelajaran pada 1986 hingga 1991. Namun semasa kedua-dua jawatan itu dipegang, BangNuar lang tidak pernah terpandangan Dong Zong.

Semalam, selepas mengetahui Perdana Menteri mendapat jemputan bagi menghadiri Dong Zong di China, BAngNuar menjadi bak cacing kepanasan lalu mengajak bakal menteri pelajarannya yang mungkin penasihat DAP, Lim Kit Siang, atau naib presiden PAS, Datuk Mahfuz Omar, atau ahli Parlimen Cheras, Tan Kok Wai, atau mungkin isterinya sendiri yang juga presiden PKR, Datuk Seri Wan Azizah ke China juga tanpa mendapat jemputan pun. Kenapa?

Kembali mengenai dua berita yang berbeza itu. Jom baca dibawah: 

Nampak sangat mamat belakang tu mai sekali ngan BangNuar. Hai import penyokong untuk mengangkat diri sendiri sebagai PM? ADUSH!

Datuk Seri Najib Razak diraikan dengan tarian singa oleh tuan rumah namun ketibaan Anwar sejam kemudian disambut dengan tepukan dan sorakan bergemuruh serta laungan 'Reformasi' oleh penyokong Pakatan di majlis itu. 
Beberapa orang daripada mereka juga dilihat mengibarkan slogan 'I Love New PM Anwar (Saya Sayang PM Baru Anwar)' di majlis yang dihadiri kira-kira 5,000 orang itu.
Sumber : Malaysiakini 

BangNuar ke China, APA BangNuar boleh buat dengan PENAMBAHBAIKAN SEKOLAH ALIRAN CINA?


Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini melakar sejarah menjadi Perdana Menteri pertama menghadiri aktiviti anjuran Persekutuan Persatuan-Persatuan Lembaga Pengurus Sekolah Cina Malaysia (Dong Zong) sejak 59 tahun penubuhan persatuan itu. 
Sementara itu, mengulas lawatan Najib, Siew Hon menyifatkannya sebagai satu permulaan yang baik kepada penambahbaikan pendidikan aliran sekolah Cina. 
''Kami gembira dengan lawatan Perdana Menteri dan nampak keikhlasan beliau hadir dalam majlis hari ini,'' katanya ketika ditemui pemberita selepas majlis tersebut.
Sumber : Utusan Malaysia

Mengamukla Puak UlaRmak PAS nanti..hehe

Post a Comment