GEMPAR!! @anwaribrahim KEPANASAN BILA @NajibRazak dapat Jemputan ke Dong Zong BESOK!!



Persetujuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Abdul Razak untuk menghadiri majlis rumah terbuka Tahun Baru Cina anjuran Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Zong) Ahad ini, merisaukan Anwar Ibrahim. 

Berikutan itu Anwar dan beberapa sekutunya juga dijangka akan mengadakan lawatan yang sama selepas mengetahui pergerakan Perdana Menteri. Ini bagi membolehkan beliau digelar hero kepada undi cina sempena PRU nanti. 

Pastinya ada yang tidak kena dengan lawatan ini. Anwar dilihat begitu berahi dan teruja. Pelbagai janji juga bakal ditabur di Dong Zong bagi menarik perhatian cina di Malaysia. 

Umum tahu Perdana Menteri telah melakukan pelbagai cara bagi menaikkan tarf pendidikan pelbagai kaum di Malaysia, terutama sekali kaum kedua terbesar di Malaysia yakni cina. Pertemuan bersama NGO di sana turut dijadualkan yang antara lain bagi menaiktarafkan sistem pembelajaran sekolah jenis kebangsaan disini. Pertemuan ini juga adalah dari jemputan Persatuan Jawatankuasa Sekolah Cina Bersatu Malaysia (Dong Zong) itu sendiri. 

Apa yang menarik perhatian aku, kenapa bangNuar begitu teruja dan takut dengan Lawatan ini? Adakah selepas rancangan memalukan PM pada konsert Psy tidak berjaya, Anwar cuba menjadi HERO cina dengan berlumba ke china bersama sekutu karatnya DAP? Adakah BanrNuar juga dapat jemputan itu?

Post a Comment