Leman Raja Lawak Mengaku 'HILANG MATA PENCARIAN' Selepas Masuk PAS TAPI KINI PAKAI CAMRY di #KualaBesut?




Semalam di atas pentas ceramah PAS, Kg. Baru. Leman menceritakan bagaimana dia mula berjinak-jinak dengan agenda PAS dalam memomokkan rakyat bahawa dia lebih mengenali Islam dan tidak melakukan perkara yang sia-sia dalam hidupnya dengan berdakwah dalam PAS. Leman yang di'Ostad'kan PAS mengakui yang dia hilang mata pencarian sejurus selepas menghantar borang menyertai PAS. "Gelap dah masa depan aku, job takde, duit takde" katanya.

Namun penceritaannya umpama berhenti disitu sahaja selepas wakil PAS kol. Offer jadi penceramah dan komposer bagi membuat lagu-lagu memburukkan UMNO/BN.  Tambahnya, Kelebihan yang ada dalam dirinya untuk berceramah dan membuat lagu digunakan untuk menyedarkan orang ramai. Timbul persoalan, Berapa PAS bayar hingga orang yang takde pendapatan selepas masuk PAS boleh berjaya hidup kembali kehidupannya. Terkini, Leman dilihat hadir berceramah sekitar Kuala Besut menaiki Toyota Camry. Dari mana datangnya camry ini?

Leman yang mengakui kini bergelar Presiden Angkatan Belia Bersama Ulama' sangat aktif berdemo sana-sini. Dana mana dia guna untuk menampung kehidupannya? Pergi berdemo, berceramah seluruh negara secara 'free'? Yerla kerja amalkan. Dia juga berkongsi, dengan cara membuat lagu memburukkan umno/bn, dia dapat mengangkat Islam ke arah yang paling tinggi.

Post a Comment