Kelantan Selamat di Bawah Pemerintahan Parti Isle : Gambar Mangsa Pecah Perut!

Pada 11 OGOS 13 JAM lebih kurang 1100 bertempat di taman sri periok kok seraya chabang empat TUMPAT telah terkesan satu kes letupan bahan api yang dipercayai bom buatan sendiri telah diletakkan diatas bumbung sebuah kereta dan telah mengorbankan seorang nyawa.
Merujuk kronologi kes berkenaan .

1. C.Empat Rpt : 670/13 kes letupan bahan api dipercayai dipercayai bom buatan sendiri diletakkan orang tidak dikenali dalam sebuah kotam hitam yang diletakkan diatas bumbung sebelah kanan pemandu sebuah kenderaan yang bernombor pendaftaran wns 8721 jenis naza citra (warna gold).

2. Tempat kejadian: hadapan rumah No 127 Blok M Rumah JPN Kok Seraya, Tumpat, Kelantan ( taman sri periok chabang empat)

3. Mangsa : Mohd Yusrizal bin Mat Zai ( meninggal dunia)

Kpt : 810618-03-5649 (32 thn)
Almt : Kg Kenor 18000 Kuala Krai, Kelantan
Kerja : Kerani Sekolah Rendah Kebangsaan Manik Urai, Kuala Krai
Status: Berkahwin ank seorang (perempuan, 4bln)

4.HASIL SIASATAN AWAL :

Menurut isteri si mangsa yang keluar dari rumah ibu mertua dan melihat suatu benda berbentuk kotak (warna hitam) atas kereta Naza Citra WNS 8721 (warna gold). Isteri si mati telah memannggil si mati untuk melihat kotak hitam berkenaan dan masa yang sama isteri si mati terus memasuki ke rumah.

Si mati terus mengambil kotak hitam yang diletakkan diatas bumbung sebelah kanan kereta dan tiba tiba kota hitam yang dipercayai mengandungi bom buatan sendiri itu telah meletup di bahagian hadapan perut mangsa setelah si mati cuba membukanya.

Si mati dilihat terbaring atas jalan dengan mengalami kecederaan teruk dan meninggal dunia ditempat kejadian.

Si mati telah putus dua belah tangan dan terburai perut.

Terkesan beberapa serpihan kepingan logam dan jenis dipercayai bahan letupan buatan sendiri namun sehingga kini jenis bahan letupan masih belum lagi dikenalpasti oleh pihak forensik ipk kelantan.

5. Ulasan 

Hasil siasatan awal, kereta berkenaan adalah milik NURLIANA NAZIHAH binti MOHAMAD NASIR iaitu isteri kepada anggota PGA batalion 2 KULIM yang bernama RF 161142 mohd HAFIZ bin CHE MOHAMAD NAWI yang juga abg ipar kepada si mati.


Setakat ini tidak terkesan sebarang penglibatan jenayah atau motif dendam kepada abg ipar simati.

Namun demikian siasatan lanjut akan terus dijalankan.

Si mati mati bekerja sebagai kerani sekolah rendah manik urai KUALA KRAI dan siasatan awal si mati tidak mempunyai sebarang musuh dan dikenali sebagai seorang yang mempunyai personaliti yang baik.

Keluarga si mati yang tinggal di taman sri periok chabang empat TUMPAT tidak mempunyai sebarang pertalian atau hubungan kekeluargaan di sebelah negeri selatan THAILAND.

Siasatan juga mendapati jiran rumah mentua si mati yang dikenali sebagai wahid merupakan seorang penyeludup minyak dan sering berulang aling dari TUMPAT ke ke selatan THAILAND dan kemungkinan kesilapan sasaran boleh terjadi terjadi dalam hal ini.

Setakat ini tidak terkesan sebarang motif dendam dan unsur ketidakpuashati diantara abang ipar simati ataupun bapa mertua simati atau mana mana ahli keluarga ipar simati.

Bapa mertua si mati bernama mohamad nawi bin mat jusof tidak mempunyai sebarang perbalahan dan keluarga disebelahan selatan thailand

Tiada sebarang tangkapan dan tiada saksi melihat saspek yang meletakkan kota berkenaan.

Kes sebegini merupakan kes pertama kali berlaku di daerah TUMPAT dan negeri KELANTAN.

Kes ini disiasat dibawah seksyen 302 KK dan perkara ini telah disahkan oleh ketua jabatan siasatan jenayah Kelantan.


Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone


Post a Comment