#PRKKajang : Anwar sebagai 'lelaki yang memakai banyak topi' ? #AnugerahTuhan

Kempen PRK Kajang yang dijadualkan akan bermula pada 11 Mac depan dilihat menjadi medan gelisan bakal MB baru Selangor, Anwar Ibrahim. Umum tahu, Kajang merupakan kerusi selesa buat PR, namun kempen yang berterusan membuktikan Anwar gelisah dengan sokongan rakyat terhadapnya.

Bermula dengan PRK yang diadakan sendiri bagi mengangkat diri sendiri untuk menjadi MB hingglah ke hari ini, kempen pelbagai wajah bagi membeli jiwa rakyat pelbagai kaum dilihat menjadi cara mudah buat Anwar untuk masuk ke dalam hati rakyat.

Buktinya lihat gambar di bawah, Anwar menjadi Pak Syeikh bila berhadapan dengan Melayu. Menjadi Ostaz menyampaikan tazkirah di Surau-surau.




Dan apabila berhadapan dengan kaum India pula, Anwar bertukar wajah menjadi umpama penganut agama berkenaan.


Berhadapan dengan penganut agama Kristian juga sama. Politik sebegini sangat mudah meresap ke jiwa ditambah dengan dengan lidah Anwar yang bijak berkata-kata. Mungkinkah ini yang dimaksudkan dengan "Anugerah Tuhan"?

anwar ceramah gereja

Ini pula bila berhadapan dengan kaum yang sangat dirintih undi, si Tuan Besar Perut Buncit bangsa cina yang pastinya akan menerima pelbagai durian runtuh kerajaan seperti bajet untuk sekolah, tohkong dan sebagainya.