Yang cadang mereka, yang tolak pun mereka?


Pakatan pembangkang memutuskan untuk menolak idea penubuhan kerajaan perpaduan


Anwar Ibrahim berlakon lagi meskipun isu itu pernah ditimbulkan dalam muktamar Pas tahun lalu dan disebut kembali dalam muktamar tahun ini, pakatan pembangkang meletakkan tomahan idea penubuhan kerajaan tersebut sebagai fitnah, niat jahat dan tindakan terdesak UMNO atau Pakatan Rakyat mengelak dari ideanya sendiri?


“idea penubuhan kerajaan perpaduan dengan UMNO/BN yang merupakan suatu fitnah dan tohmahan jahat serta tindakan terdesak UMNO untuk menggugat kekuatan pakatan pembangkang yang semakin mendapat dukungan rakyat," lakonannya.


“Kuat ke pembangkang ni? Kalu pasal idea Kerajaan Perpaduan pun dah bertelagah sesame depa? Nasha dipecat sesuka ati, Hadi dan penyokong ditomahkan sebagai BONEKA UMNO? Sapa yang tomah sapa ni? Anwar berlakon lagi.


Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada hari pertama Muktamar Pas ke-55 pada 5 Jun lalu mempertahankan ideanya mengenai pembentukan kerajaan perpaduan yang disifatkan mampu menyelesaikan masalah negara.


Bagaimanapun katanya, gagasan itu perlu melalui proses perbincangan secara terperinci oleh pelbagai pihak dan tidak perlu dilaksanakan secara tergopoh-gapah kerana ia suatu yang baru bagi rakyat.


Salah ke Hadi pasal Kerajaan Perpaduan ni?


Perdana Menteri, YAB. Datuk Seri Najib Tun Razak pula berulang kali menyatakan sikap terbuka UMNO ke arah penubuhan kerajaan perpaduan itu dan dalam masa sama melahirkan keyakinan terhadap keikhlasan Pas berhubung cadangan tersebut.


Apa kata anakmuda?


Awat susah ke nak duk semeja bincang masalah perpaduan untuk rakyat? Masa berkempen sibuk cari salah orang, tomah sana sini, dah jadi YB pun nak tomah lagi? Dahla...rakyat dah muak... tak abis-abis lagi ke nak bermain BONEKA di depan kami?

Post a Comment