TGNA batal niat menunaikan Haji FREE!


Mengikut blog Marhaen, TGNA dah batalkan niat nak pergi haji free. Sumber berita memberitahu, TGNA sebelum ini disponsor untuk menunaikan haji FREE oleh penyemonsor yang masih lagi dalam tanda tanya. Sapa yang tahu boleh kongsi, aku pun nak tahu gak. Sebab kos yang ada tahu melibatkan RM 65 Ribu. Takkan bagi free saja? Mestila kena ada balasannya. Ini boleh dikira Kes Rasuah. Hai pergi haji pun boleh ker guna wang haram? Agaknya apa pula fatwa yang PAS nak bagi lepas ni yer?
Apapun jawapan pertama dari blogger PAS si Marhaen :

"Dalam kuliah jumaat di Dataran Ilmu sekejap tadi TGNA telah membatalkan hasratnya untuk menunaikan haji ke Mekah pada 18 November 2009 nanti. TGNA tidak nyatakan secara jelas sebab-sebab pembatalannya itu, cuma TGNA ada menyatakan bahawa beliau dan menantunya telah difitnah dan dikhianati"


Tambah si Marhaen :
"Kepada tangan-tangan jahat yang berusaha dengan pelbagai cara dan pelbagai isu untuk mencemarkan dan menjatuhkan kepimpinan TGNA di Kelantan, diharap telah berpuas hati dengan pengumuman terbaru TGNA ini.Hasil usaha anda ada sedikit menampakkan hasilnya.Teruskanlah lagi usaha-usaha anda.Masanya sudah hampir tiba… kebenaran pasti akan teserlah jua.
Buat Exco-exco dan YB-YB yang lain, sekirannya ada lagi yang behasrat untuk mengambil pembantu-pembantu atau pegawai – pegawai peribadi, berhati-hatilah.Teliti baik-baik dan perhalusilah dengan sedalam-dalamnya… janganlah terambil spesis yang akan merosakkan kita , Jemaah kita , parti kita dan negeri kita suatu hari nanti.. ambillah pengajaran dan iktibar dari peristiwa yang berlaku sehari dua ini sebagai kayu pengukur untuk kita semua.Tidak pernah lagi sepanjang ingatan saya TGNA membatalkan hasratnya untuk menunaikan ibadat haji ke Mekah setelah urusan pemergiannya"


Komen ghostWRITER:

Hai dah buat salah biasala... Takut nak teruskan ker bila dah mula jadi isu? Apapun batal niat nak buat HAJI FREE ker teruskan, SIASAT TETAP SIASAT!! RM 65 ribu tew atas unsur apa? mana mai punca dia? Kenapa kena bagi? Buat Marhaen, yang benar akan tetap diterdedah dalam apa jua cara kau sorok walaupun PAS dilihat macam suci tak pernah buat dosa. Pengajarannya yang aku dapat bagi kat kau, PAS kini pun pandai ambil RASUAH!! RASUAH projek sana sini. Tak percaya? Kau tengok bukti depan mata kau. Kenapa ada orang senang-senang nak bagi kita RM 65 ribu tanpa sebarang balasan?

Post a Comment