Strategi Al-Juburi : Beralih ke Mahkamah Rakyat


Terkilan dengan keputusan mahkamah yang lebih menunjukkan kebenaran bahawa al-juburi memang sah bersalah dalm kes juburnya, terkini Al-Juburi mencuba untuk beralih ke Mahkamah Rakyat pula. Buktinya, hampir sejuta risalah yang berunsurkan Al-Juburi mangsa pendakwaan yang rakus, Laporan Klinikal Forensik HKL Sahkan Saiful Tidak Diliwat dan Fitnah Dahsyat berulang kembali telah mula diedarkan kepada orang ramai.

Ini merupakan antara strategi terdesak bang nuar dalam mengalih pandangan rakyat terhadap kesnya. Strategi menubuhkan mahkamah rakyat dengan melebalkan kerajaan dan mahkamah sebagai memfitnah bang nuar bagi menjatuhkan kareer politik dan masa depan PKR dilihat sebagai strategi yang bijak.

Ini bagi meraih simpati rakyat dengan lakonannya supaya rakyat sendiri memberi keputusan terhadap kes juburi ini. Dengan cara mengaburi mata rakyat dengan pelbagai flyers, VCD dan nota penjelasan yang berunsurkan menyelamatkan diri yang telah tersepit dek kerana kesalahan yang dicari sendiri, Bang Nuar cuba memberi keputusan kes ini hakim rakyat sendiri.

Antara lain juga, Bang Nuar turut dilihat kerap mengeluarkan statement kepada wartawan asing bagi meraih simpati negara luar dengan meletakkan lebal yang sama terhadap kerajaan dan mahkamah. Kononnya Bang Nuar telah difitnah dan menyekatnya dari memiliki Putraya dan mengetuai Kerajaan Pembangkang.

Melalui strategi ini juga, kita lihat bang nuar banyak melawati negara asing tanpa pulang dengan sebarang berita. Antara negara yang turut dilawati kononnya bermesyuarat adalah seperti Amerika dan Australia. Melalui lawatan dan berita yang disampaikan kepada wartawan asing, maka terhasillah sokongan luar terhadap bang nuar seperti ini.

Apapun target utama bang nuar adalh bagi mendapatkan kepercayaan rakyat bahawa dia difitnah. Tak kira apa jua yang diabuat sekarang adalah bagi memulihkan kepercayaan bahawa kes juburnya fitnah belaka. Kerajaan dan Mahkamah adalah fitnah. Tidak betul. Segala bukti bahawa dia tidak meliwat dibawa ke mata rakyat bagi meraih simpati untuk bergelar pemimpin Malaysia.

Matlamat memimpin Malaysia dilihat matlamat untuk diri sendiri. Bukan kerana mahu memimpin tapi dek kerana tersepit dengan kes yang dibina sendiri. Kenapa Bang Nuar mahu ke Putrajaya? Kerana mahu memaafkan diri sendiri. Mahu memadam kes juburnya. Supaya dia terselamat dari mahkamah dunia. Tapi dia lupa, mahkamah akhirat yang kekal abadi jua.

Post a Comment